• Publicerad av mattias-j på 5 augusti, 2010 vid 08:08

Ni som är intresserade av att segla med världens just nu snabbaste fenor, kan höra av sig till mig. Jag har via Martin van Meurs fått äran att bli testseglare/distributör av C3 fenor i Sverige. De har idag Venomserien som bl.a Hans Kreisel kört på i La Franqui. Dessutom de proto varianter som jag fick testa i Holland i våras och som nu Jacques kört. Dessa fenor kommer nu i produktion och kommer finnas tillgängliga fr.o.m oktober.

När det gäller speedweed fenor så försökte ju jag och Micke Ö komma igång. Det är tyvärr dock för dyrt att försöka göra egna seriefenor i Sverige. Om man inte äger sin egen CNC fräs…. Därför kommer Boogie tillsammans med mig göra ett antal prototyper och provsegla i höst. Jag har försökt få honom att göra en variant på den protofena som Jacques har kört på. Vi får se hur den blir. Dessutom kommer vi ta fram “vanliga” weedfenor för speed, slalom och freeride.

Sen finns naturligtvis “vanliga” slalomfenor och freeridefenor i sortimentet. Om vi kan lägga gemensamma lite större beställningar, så ska vi också kunna få lite rabatter.

Med hopp om en blåsig höst!!!

Mattias

http://www.c3fins.com

mattias-j svarade 14 år, 2 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • jester

Medlem
    5 augusti, 2010 vid 08:11

Kul, Mattias!

Gött att folk engagerar sig, och hoppas weed-projektet faller väl ut!

• tbsurf

Medlem
    5 augusti, 2010 vid 08:45

Superbra Mattias, grymt bra. Fick aldrig till det med venom förut men ger dom gärna en chans till. Har en sting40 på väg som ska bli väldigt intressant att få köra. Det som skrivits om den på c3 forumet låter iaf precis som det jag är ute efter på en slalomfena

• tobhed

Medlem
    5 augusti, 2010 vid 09:33

Jag vill Mattias, skickar pm till dig

• petter

Medlem
    5 augusti, 2010 vid 14:37

Härligt mattias, grymma fenor!

Gillar verkligen venom! snabb, bra kontroll och extremt förlåtande. Kräver dock att man går upp ett par cm jämfört med andra fenor… ju mer det blåser desto bättre går den!

Har precis testat nya sting och gillade även den. Mycket mer tryck och lyft än i venom, snabbare upp i planing och bättre acceleration. Toppfarten känns absolut lika snabb på min CA SL62:a men den är betydligt livligare och direkt. Fortfarande bra kontroll men inte lika förlåtande när man är överriggad, med Venom är det bara att koppla in autopiloten här får man stå lite mer på tårna… 🙂

I ett slalomrace tror jag absolut på sting men för speed i överriggade förhållanden kan nog venom vara ganska jämbördiga då kontroll är så extremt viktigt.

• mattias-j

Medlem
    9 augusti, 2010 vid 11:09

Kommer lägga första beställningen ikväll, hör av er om ni vill hänga på för billig frakt!!

• andersbq

Medlem
    9 augusti, 2010 vid 20:17

nu när du är ÅF, blir det bättre priser alt svensk lagerhållning av C3, eller är det precis som vanligt?

• mattias-j

Medlem
    10 augusti, 2010 vid 03:55

C3 gör inte så mycket fenor så det går att lagerhålla. Fördelen blir lägre pris vid större beställningar och lägre frakt. Plus att vi blir prioriterade = kortare lev.tider.

• mattias-j

Medlem
    13 september, 2010 vid 07:23

Det finns en Sting 30 och en 34 till övers från senaste beställningen 1650 SEK/st…….
    PM eller ring 070-399 02 40 Mattias

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.