-
C3 Fenor
Ni som är intresserade av att segla med världens just nu snabbaste fenor, kan höra av sig till mig. Jag har via Martin van Meurs fått äran att bli testseglare/distributör av C3 fenor i Sverige. De har idag Venomserien som bl.a Hans Kreisel kört på i La Franqui. Dessutom de proto varianter som jag fick testa i Holland i våras och som nu Jacques kört. Dessa fenor kommer nu i produktion och kommer finnas tillgängliga fr.o.m oktober.
När det gäller speedweed fenor så försökte ju jag och Micke Ö komma igång. Det är tyvärr dock för dyrt att försöka göra egna seriefenor i Sverige. Om man inte äger sin egen CNC fräs…. Därför kommer Boogie tillsammans med mig göra ett antal prototyper och provsegla i höst. Jag har försökt få honom att göra en variant på den protofena som Jacques har kört på. Vi får se hur den blir. Dessutom kommer vi ta fram “vanliga” weedfenor för speed, slalom och freeride.
Sen finns naturligtvis “vanliga” slalomfenor och freeridefenor i sortimentet. Om vi kan lägga gemensamma lite större beställningar, så ska vi också kunna få lite rabatter.
Med hopp om en blåsig höst!!!
Mattias
Logga in för att svara.