Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › C3 någon som testat?
Taggad: racing
-
C3 någon som testat?
Publicerad av anonym-anvandare på 31 oktober, 2003 vid 13:55Hej!
Är det någon som har testat C3 fenorna? Hur är de olika modellerna osv? De kostar 1800:- + frakt och eventuell tull och annat jäkelskap, men är de bra så kanske det är värt det.
Jimmy, du borde ju ha kolla på sådant som rör fenor osv. Vad säger du om dessa?Mvh.
/Willeswe-1 svarade 21 år sedan 3 Medlemmar · 4 Svar -
4 Svar
-
C3 er gode finner, du kan evt. checke deres hjemmeside http://www.c3.nz , men jeg ville nok tage Deboichet istedet, det er nemmere at få ind i landet, er min erfaring… Og så er det dem ALLE bruger… C3 er ikke brugt af så mange mere…Der kommer nogle nye spændende modeller til næste år…
-
C3 fenorna har grym finish och fungerar mycket bra, helt klart i klass med Deb.
Haken är som med alla Customfenor att du måste testa dig fram till vilken styvhet och modell som passar dig bäst för att få ut ett så stort användningsområde som möjligt vilket blir en dyr process om man inte kan testa innan man köper.Personligen så har jag haft en Beta 70+ och en Echo 70+ båda var mycket bra med grym kvalitet.
Den nyare Foxtrot modellen används av många i EC och verkar vara ett hyfsat säkert kort.//JIMMY
-
Tack för hjälpen!
Nu har jag lite att fundera på i höstmörkret…..
När du ändå är med på tråden Jimmy, vad tror du om Bravo:n? Verkar vara vanisnnigt stor och jag föll som en fura för reklamen: “Perfekt vid stora startfält och lätt vind….”
Mvh.
/Wille -
Jag menade förståss Bravo, inte Beta (svårt med engelskans bokstaveringsalfabet) Den är STOR, precis som reklamen påpekar men ändå hyfsat snabb och relativt lättkontrollerad förutsatt att det inte är stora vågor, mer en insjöfena. Fungerar utmärkt i choppigt vatten då det är lätt att trimma brädan lagom på kant då brädan blir MYCKET riktningsstabil med en sådan basefena under fötterna. Dock så försvinner ju allt va livlighet heter med en så stor fena, brädan känns mer som ett lokomotiv, dock skall man inte luras av känslan, det går fortare än vad man tror. Den har samma typ av profil som Echo som är deras snabbaste fena. Funkade för mig upp till 7-8 m/s. Fungerar dock inte som enda fena, bör kompletteras med tex en Deb R13M. Med en Foxtrot kanske den blir överflödig.
//JIMMY
Logga in för att svara.