Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › C3C The movie!
-
C3C The movie!
Publicerad av mattias-j på 24 oktober, 2012 vid 07:02Hejsan! :laugh:
Jag tycker att alla speedseglare bör kolla in denna film. Lars Petersen har gjort den tillsammans med mig och Marcus. Sen vore det på sin plats att “gilla” filmen. Richardson är ju faktiskt den som har högsta toppfart på svenskt vatten 45,99 knop och är vår “riktiga” speedkung. Så filmen är värd att gilla som en hyllning! 😉Tack!
marden svarade 12 år sedan 8 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
Jag lovar att gilla filmen när ni byggt en speedränna av dom där legobitarna. :tongue:
-
Mick;701756 wrote:Jag lovar att gilla filmen när ni byggt en speedränna av dom där legobitarna. :tongue:
God idé!!!
-
Tack för stora ord Mattias …blir nästan generad ……det finns många speedkungar i detta snabba land ….
Har också funderat på det där med C3C block för speedränna…kan vi bara hitta något bra ställe så lovar jag att C3C ska vara med och bidra …….(om skåningarna fortsätter köpa lika bra som de gjort senaste tiden så kan den bli riktigt lång …:-) -
Det är ju bara att köpa en bit åkerland nånstans där omgivande natur är platt och trädlös, gräva ett dike, och förstärka kanterna med dessa coola legobitar. Det kan väl inte kosta så mycket? 😉
-
Billigare än geomsnittlig månadshyra för speedrännorna i Luderitz å st maries de la mer läre blir hursom… 😀
-
tycker det ser ut som mattias j bakom ratten på hjullastaren som trycker ihop bilen ?
bra punch i hjullastarn annars… -
Ja, det är Mattias bakom ratten …han upphör aldrig att förvåna …..det var liksom inte planerat …men ingen annan förare på plats ville köra in i blocken så han satte sig i hjullastaren o körde som han aldrig gjort annat …..
En bit åkermark ja … kanske inte så dumt ….det löser Mattias …:-)
-
Jag ska kolla om vi inte kan få ställa upp en rad på allvaret längst ner på Öland. Där är det mycket blåsigare än på Haga. Ska vi säga ca 1 km lång och 15 meter bred. Med lining så fyller vi med vatten upp till kanten då blir det ca 75 cm djupt….:grin:
Går åt ca 11 500 m3 vatten, inte så farligt bara att pumpa upp från havet. Kostnad skulle bli ca 2,9 miljoner byggt och klart. Vi leasar den ihop på 10 år, 4,5 % ränta, månadskostnad ca 35000:- Om vi blir 50 man som delar så blir det ca 700:- i månaden var :tongue: -
Efter 10år kan man lägga brädan på hyllan som pensionerad världsmästare 🙂
-
är du där med hjullastaren då MJ och flyttar om dom efter vindriktningen varje gång…:)
-
min grabb gillar mythbusters på tuben.
dom här skulle behövt en stadigare stödmur …http://youtu.be/wAdhQV_SDHI
Logga in för att svara.