-
Cabarete
Någon som har varit i Cabarete, Dominikanska Republiken? Skulle vilja veta lite om detta ställe. Funderar på att åka dit i februari 2000. Hur tar man sig dit? Flygbolag? Förhållanden osv.
Logga in för att svara.
Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Cabarete
Någon som har varit i Cabarete, Dominikanska Republiken? Skulle vilja veta lite om detta ställe. Funderar på att åka dit i februari 2000. Hur tar man sig dit? Flygbolag? Förhållanden osv.
Jag var där för en vecka sedan. Seglade 6 av 7 dagar med 5.3 och 6.0. Fina vågor ute på revet, plattvatten närmast Cabarete. Passadvinden kommer på eftermiddagen. På förmiddagarna och när det inte blåser finns det fin vågsurfing. Jag åkte restresa med Royal Tours men de flesta bolagen kör charter dit. Info om Cabarete finns på http://www.hispaniola.com
Jag var på Cabarete i vintras (v.9&10), fick segla ca 4 bra dagar. Som de ofta så brukar det vara bättre…
men skönt klimat billigt käk. Bra vågsurfing på morgonen, vågsurfing bräda ingick i brädhyran på Mistralcentret, (Annars kan du få köpa en bräda av mig ps@car24.com)
Vi åkte med Always och det var bra.
Har inte varit i Cabarete men väl på Isla Margarita.
Maila till Eddie på Carlson Wagonlit så kan han hitta billigast möjliga resa.
Har använt honom ett par gånger med mycket lyckat resultat.
eddie.ellman@cwtravel.se
Hej, jag funderar också åka till Cabarete v.9 och undrar om det var helt kass de dagar du inte körde? Är det plattvatten/vågor? Går det vågsurfa om vinden är dålig? Hur mycket kostar käk? Jag har hört att det är lätt att bli magsjuk, stämmer det?
Tacksam för svar
/Fredrik
Logga in för att svara.
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Surfzones app (PWA) har installerats.
Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA
Det uppstod ett problem med att rapportera detta inlägg.
Vänligen bekräfta att du vill blockera denna medlem.
Du kommer inte längre att kunna göra det:
Vänligen observera: Denna åtgärd kommer också att ta bort denna medlem från dina kontakter och skicka en rapport till webbplatsadministratören. Det tar några minuter innan processen är klar.
Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Cabarete
Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.