Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Cabarete!
-
Cabarete!
Publicerad av skye10 på 23 februari, 2005 vid 08:08Det där med Cabarete låter ju faktiskt inte så dumt!
Kitesurf OCH vågsurf direkt utanför dörren. Varmt, skönt, dominikanska cigarrer, rom…ja. Varför sitter man här hemma och försöker tajma in snowkitingen?
Någon som kan göra en kortfattad sammanfattning om följande:
– Hur reser man enklast? Charter, reguljär? Tips att tänka
på?– Var och hur bor man? Bokas innan resa? Letas upp på
plats? Gemensamt boende? Lägenhet? Bungalow?– Genomsnittlig vind? Bästa period?
– Rimlig budget för 2-3 veckor? (Boende,mat+nödvändigaste)
anonym-anvandare svarade 20 år sedan 10 Medlemmar · 24 Svar -
24 Svar
-
fan leta sissta minuten o skit i vad det är ananrs e det svindyrt men räkna ändå med flygbiljett från 4-5′ o uppåt.. residensia e nice o bo på ananrs finns där en del andra snacka med hugo.. sommaren e bäst.. 20 knots.. 5-6′ kanske.. la 4 på två veckor med boendet..(utan flyg)
-
Mars ska vara bästa vårmånaden..
Sista minuten är klart mkt billigare men verkar inte finns så mkt.
Boende beror nog på hur länge du ska vara här, mindre än en månad så är hotell på kitebeach klart smidigast, kitebeachhotel har precis blivit färdigbyggt så det är ett hett tips, hur fräscht som helst.
Annars finns det ju lite andra, extreme, agualina, tropical goleta (250$ månad för enkelrum) ligger inte direkt på stranden dock.Annars hör med affärsmannen själv, hugo kan nog hitta något ”billigt” rum som nån av er tjänar pengar på iaf
-
Svar till:
Mars ska vara bästa vårmånaden..
Sista minuten är klart mkt billigare men verkar inte finns så mkt.
Boende beror nog på hur länge du ska vara här, mindre än en månad så är hotell på kitebeach klart smidigast, kitebeachhotel har precis blivit färdigbyggt så det är ett hett tips, hur fräscht som helst.
Annars finns det ju lite andra, extreme, agualina, tropical goleta (250$ månad för enkelrum) ligger inte direkt på stranden dock.Annars hör med affärsmannen själv, hugo kan nog hitta något ”billigt” rum som nån av er tjänar pengar på iaf
[/ QUOTE ]
glöm huset på playan, det söp vi bort igår…vi flyttar ut ur det slutet av månaden…
-
gahahahahahahahahahahahahahaha, d e surfkultur om nåt iaf! haha
-
Det e det sista vi gjorde,hugo gor nu en helhjartad innsats och snacka med agarn,vi maste booooooooo kvar.
Det basta huset nagosin.
SKANE HUSET KOMMER ALLTID VARA SKANE HUSET….. -
Vi bokade resa på http://www.lastminute.com! Blev billigast för oss. Men vi landade i Santo Domingo och var tvugna att åka taxi över hela ön till Cabarete. Var i och för sig nice att se lite av ön, men annars är Puerto Plata den närmsta flygplatsen om du ska till Cabarete. Boende är lätt att fixa på plats, men för att vara på den säkra sidan så boka in de första dagarna på ett av surfhotellen: http://www.extremehotel.com eller http://www.kitebeachhotel.com Sen finns det bra mycket billigare boende att få om man inte vill pröjsa för att bo mitt på playan. Det är bara att fråga runt när du är på plats. Cabarete är en liten och soft by, där du kan få tag på det mesta du behöver. Det är enkelt att ta sig omkring med moppe-taxi som kör som galningar men det är oftast chill (fråga Hugo
). Om du bo på kitebeach så har du 5 min moppetaxi till Encuentro på morgnarna då det oftast är bäst förhållanden innan vinden kommer. Och sen har du 5 min med moppetaxi in till cabarete på kvällen när man vill ta en bit god mat och en och annan billig cuba-libre! Enkelt och soft liv framför dina fötter!!
Kan lätt rekommendera Cabarete, om man vill kombinera bra vågsurf med kite…
/Rikard
-
Svar till:
Det e det sista vi gjorde,hugo gor nu en helhjartad innsats och snacka med agarn,vi maste booooooooo kvar.
Det basta huset nagosin.
SKANE HUSET KOMMER ALLTID VARA SKANE HUSET…..[/ QUOTE ]
lungt snackade med Gerard idag, vi får en chans TILL..
men inga moppar på stensatta gången, ni får köra in andra vägen… o inget noise efter 2100
-
FAN, complaints igen, Henkan för fan se till o va tysta på natten för FAN
-
han har lugnat ner sig, han fick nån parasit i magen o 41 graders feber så han e lite halt för tillfället… men det springer en del norska brudar runt knutarna där enre om nätterna…
-
hahah fan va bra. . hmm kan tänka mejj det.. inte komstigt att man blir sjug när man dricker kranavann.. dum i huvet den där fuckface.
-
Tur att man kan va sa javla kaxig nar man har akt hem..
Men hoppas du har det bra hemma,vi har det bra har iallafall.
puss aaaaaa kram -
kaxig nu? hmm har jag sagt nått nu som jag inte sa då?. pusspouss
-
Chiiiiill Winston. Du kan göra dig ovän med folk du inte ens har träffat om du häver ur dig sånt där, speciellt när det handlar om en bra kille. Så tagga ner lite Ludde.
-
vaa.. jag har itne sagt nått mot nån mer än fuckface. som jag träffade när jag var där nere och som hade jävlit dålig attityd har han inte ändrat sin stil sen jag var där och det är den tiden jag var där jag pratade om.. hoppas han har ändrat sig säkert en bra kille annars. han vet säkert själv vad jag pratar om. nog om den saken. vill itne va ovänn emd nån.. men att jag inte vet vad jag talar om och att jag inte träffat killen e fel..
Logga in för att svara.