• Publicerad av prof-m på 31 juli, 2000 vid 12:43

Hej!
    Cabarete två veckor i september står på programmet och jag undrar om någon har lite erfarenheter från att hyra grejor där nere samt om de säljer begagnat till rimliga priser. Det finns visst fyra surfcenter som konkurrerar på stranden…
    :)M

kapten-haddock svarade 24 år, 3 månader sedan 4 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • nemo

Medlem
    31 juli, 2000 vid 21:11

Har du kollat när monsunregnen börjar? Du lär inte behöva vänta på vind…Jag var där i julas, sommaren är vindsäkraer typ 100%, men vågorna är mindre. Det finn runt tio surfcenter, och de flesta är dyra. Jag kollade runt och kom fram till att mistral/naish centret på den sydligaste delen var bäst då. Full försäkring dvs mastbrott och dyligt så var det bara att hämta nya grejer. jag betalade ca 2250 sek för 7dagar fördelade på två veckor. Hade Mvh Nemo

• anonym-anvandare

Medlem
    1 augusti, 2000 vid 15:09

Har du någon uppfattning om hur mycket det blåser och när?

Vilka storlekar gäller på segel och brädor?
    Vilka vågförhållanden? Sidvind, påland?
    När är det bäst?
    Går det att surfa på flera spots eller är det bara utanför Cabaret som gäller?

Jag vet att man kan få bra charter i två veckor med allt inkluderat (mat, drinkar – rubbet) för 8.500kr.
    Det vore något att kolla på om man är bekväm – som man är!

Staffan

• nemo

Medlem
    1 augusti, 2000 vid 15:51

Det blåser mest på sommaren typ 4.0-5.0 i stort sätt varje dag…Vågorna (swellet) är mindre än typ jan-april. När jag var där Dec. så var vinden lite instabil men de dagar den kom så var vågseglingen episk. Då blåste det crossoff,sideshore och sideon. Jag skulle rekommendera att inte köpa allinklucive, för det är äckligt med buffe i två veckor + att det finns så mycket grymma krogar på stranden. Du måste bara testa “La casita”:s havsräkspanna… det absolut godaste i seafoodväg jag ätit.
    Det skall finnas ett surfställe norr om huvudstan men jag vet inte mycket om det.

• prof-m

Medlem
    2 augusti, 2000 vid 07:16

4-5 m2…det var länge sedan jag smakade på de storlekarna. Resan kostar prexis under 8000 utan all inclusive och brädhyra verkar ligga på 250 dollar för en vecka…tyvärr (nåja) är det bröllopsresa så det blir inte heltidssurf och dyk utan lite strandgäspande oxå..
    🙂

• anonym-anvandare

Medlem
    2 augusti, 2000 vid 08:36

Jag var i cabarete nu i sommaras tyckte stället var toppen.Bodde på Estrella med allinclusive maten var super.Tycker det var värt att beställa allinclusive kostar bara 750kr per vecka.Vinden börjar oftast klockan 12.30.Segelstorleken som verkar vara vanligast är 5.3kvm.Jag använde 5.0-6.8kvm.Vågorna på sommaren är inte så stora typ 1-2m.En dag hade vi 2.5,annars ganska små.Revet ligger 800 meter ut ,dom bästa vågorna är längst till vänster.På vintern är det inte så mycket vind vanlig storlek är 6.2 men vågorna är grymmare.

• prof-m

Medlem
    2 augusti, 2000 vid 10:33

mmmmmmmmmmmm så trevligt!!!!! Jag håller på att pejla vad det kostar att hyrköpa en bräda därnere.

• anonym-anvandare

Medlem
    2 augusti, 2000 vid 14:03

Jag var i Cabarete i slutet av augusti förra året. Kolla in om det går ngn. orkan längre ut till havs! Det gjorde det när jag var där och vinden blev
    knäpp.. I vanliga fall kommer den halv ett (enl. inläggen ovan) men
    då kom den inte alls eller så blåste det frånlandsvind, vilket ledde till att
    vi fick stå länge och balancera oss ut till vinden för att upptäcka en brutal
    överriggning…
    Annars är det juste att åka men ‘sista minuten’- betalade 1200 för två veckor 🙂
    (utan boende)
    Du kan ofta förhandla med surfcentren – ta med damen och gör ett paketpris.
    /mats

• anonym-anvandare

Medlem
    2 augusti, 2000 vid 15:43

Om du inte råkar ha damen med så är callgirls väldigt billiga, går enligt vissa källor att pruta ned till en fimp!!!! :-0

• kapten-haddock

Medlem
    2 augusti, 2000 vid 17:52

Var där i februari och då var det helkasst, inte seglingsbart en enda dag. Enligt folk som hade varit där ett tag hade det inte blåst på 10 dagar. På vintern är det rena lotteriet att åka dit, annars var stället schysst, det finns en del att göra även om det inte blåser. Billig sprit, men ganska dyrt att äta ute, vill man komma billigt undan är det nog all-inclusive som gäller.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.