Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Cabarete dec-jan

• Cabarete dec-jan

Publicerad av kitefredrik på 15 september, 2009 vid 15:56

Är det nån mer än jag som tänker åka till Cabarete i vinter?

Jag åker början december till mitten på januari.

Håller på att leta boende & tips mottages gärna.

Jag måste kolla om deras rom är så god å billig som alla säger… 🙂

http://www.activecabarete.com/

//Fredde

hengo svarade 15 år, 7 månader sedan 7 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • hugeo

Medlem
    15 september, 2009 vid 16:08

kolla med SWELL surfcamp, trorderas nya ställe har öppnat lagom tills du ska dit

• kitefredrik

Medlem
    15 september, 2009 vid 20:10
    HugeO;576232 wrote:
    kolla med SWELL surfcamp, trorderas nya ställe har öppnat lagom tills du ska dit

Tack för tipset! Swell verkar nice, bra läge mm.
    Har skickat en förfrågan, får se vad dom kommer tillbaks med.

Fick svar från Residencia, hyfsat billigt men det är väl kraftigt besudlat…haha

• Kjello

Gäst
    15 september, 2009 vid 20:33
    kitefredrik;576282 wrote:
    Tack för tipset! Swell verkar nice, bra läge mm.
    Har skickat en förfrågan, får se vad dom kommer tillbaks med.

Fick svar från Residencia, hyfsat billigt men det är väl kraftigt besudlat…haha

vad betyder besudlat,,?
    jag förstår inte det språket bara, fattar inte vad det betyder.
    jag trivdes ypperligt med den tyska tjejen som hade Residencia 2004,
    kansken lite utflippat, med yogakurser mm.
    jättebra rum på översta våningen, och sen gå upp på taket på natten, cool.

• norrman

Medlem
    15 september, 2009 vid 20:39

Forskar med lite i vinterresor.. Hur står sig priserna i Cabarete om man jämför med tex Fortaleza, Brazil. Och vilken flygplats åker man till?

• hengo

Medlem
    15 september, 2009 vid 20:53

bara lite nyfiken, vad fick du betala för resan?. ska du dit pappabajs?

• Kjello

Gäst
    15 september, 2009 vid 20:55

Man åker i första hand till närmaste flyplatsen, i förhållande till spoten (caribbean tour-bussarna med AC är iskalla, som kylskåp)
    Sen är det maffian och allt det chitet som påverkar valet, i dom länderna, inte pengarna.

• hugeo

Medlem
    15 september, 2009 vid 22:59
    Kjello;576295 wrote:
    vad betyder besudlat,,?
    jag förstår inte det språket bara, fattar inte vad det betyder.
    jag trivdes ypperligt med den tyska tjejen som hade Residencia 2004,
    kansken lite utflippat, med yogakurser mm.
    jättebra rum på översta våningen, och sen gå upp på taket på natten, cool.

håller med, men standarden har försämrats ’något’ på senare år sen du trippa på taket gode kjellan 😉

• hugeo

Medlem
    15 september, 2009 vid 22:59
    hengo;576302 wrote:
    bara lite nyfiken, vad fick du betala för resan?. ska du dit pappabajs?

neee, heng eller kanske en liten tur för att hälsa på den gamle och havet, vill du med?

• kitefredrik

Medlem
    16 september, 2009 vid 18:31

Ni som varit där, vilket hade ni valt?

1. Residencia, 400m från beachen, enkelrum för ca 110kr/natt (http://www.residenciadominicana.com)
    2. Extreme Hotel, vid beachen, enkelrum för ca 170kr/natt (http://extremehotels.com)
    3. Swell, delat rum på 4 pers för ca 150kr/natt (http://www.swellsurfcamp.com)

??

• jonasm

Medlem
    18 september, 2009 vid 11:23

Extreme har blivit rätt nedgånget och ligger vid kitebeach, händer inte mycket där efter surfet är över och det tar 30 min att gå till ”downtown” cabarete. Residencia ligger 5 min från centrum och cabarete beach. Så klart närmare att ta sig hem på kvällen.

Jag hade valt Residencia före extremehotel, sedan köra en downwinder på morgon till kitebeach (om du tycker det är bäst där). Sedan motoconcho tillbaka på eftermiddagen.

Swell har jag inte koll på.

• kitefredrik

Medlem
    18 september, 2009 vid 11:59

Tack för infon Jonas!

Men har precis bokat Extreme. Hoppas det blir bra…

• lance

Medlem
    22 september, 2009 vid 06:42

Jag har som jag skrev i ett annat inlägg fått tag på gratis hus på Dominkanska. Någon som vet hur det är säsongsmässigt där nere? När skall man åka dit för att kunna få bra Kite men samtidigt få frun nöjd på stranden?

Inte orkan perioder menar jag…..

/Lance

• spexz

Medlem
    22 september, 2009 vid 14:03

Tja!

Var på extreme och bodde förra året i början av Maj/Juni i 3 veckor..
    Hade grymt kul där med några kompisar.. Nu finns det Gym också, sen har de en vert ramp också om man skejtar..
    När vi bodde där så annordnades det toga partyn osv.. minst en dag i veckan annordnade de partaj.
    Bor en sjyst norsk tjej där som heter Hege Holt. Kite surfare/fotograf som bor & jobbar för extreme.

För att ta sig till centrum så köp en moppe om du skall vara där 2 månader.. enkelt att sälja vidare till någon på hotellet senare eller så får du åka med moppetaxin som man bet ca 40-100 Dominikanska(ej dollar)

Vi var grymt nöjda med resan! De är himla hjälpsamma med allt om bagage fastnar på någon flygplats osv..
    Vi fick låna snorkling gear och harpuner för att jaga fisk med en av instruktörerna då det inte blåste..

Om du har mer frågor så hör gärna av dig..

• hengo

Medlem
    23 september, 2009 vid 07:43
    HugeO;576330 wrote:
    neee, heng eller kanske en liten tur för att hälsa på den gamle och havet, vill du med?

mnjaaaa, ja vet inte. jag bara spekulerar, som vanligt vid denna årstiden. men de e klart ska pappa bajs dit då blir stället genast mer attraktivt! känns som att encuentro saknar mig och jag saknar henne. när far du?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Cabarete dec-jan

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.