Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Cabarete, Dominikanska…

• Cabarete, Dominikanska…

Publicerad av bigc på 2 september, 2004 vid 14:48

Vet att alla säger att det ska vara skit just då, men jag ska dit 28e dec – 12 jan, nån annan som är där då? Skulle vara kul att hooka upp med lite svenska kiters. Tänkte certa mig där.

bigc svarade 20 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • rambo_johnson

Medlem
    2 september, 2004 vid 17:19

mmmm

• rambo_johnson

Medlem
    2 september, 2004 vid 17:24

55% kitesurf i dec o jan…

• pepa

Medlem
    2 september, 2004 vid 20:07

Säker på att de kör kurser under den tiden?

• kicki

Medlem
    3 september, 2004 vid 12:39

Dare2Fly har kruser då i alla fall! Kite Park har endast stängt i oktober och november. Jag tror detta gäller de flesta andra också.

• pepa

Medlem
    3 september, 2004 vid 17:53

Men guman lilla, certa tror jag innebär att bli instruktör…. Puss!

• rambo_johnson

Medlem
    3 september, 2004 vid 18:19

vad blir man på ett sånt där cert?

• bigc

Medlem
    3 september, 2004 vid 18:19

Knappast. Jag är bara en glad amatör, tänkte se till att uppgrada min kitefleet samtidigt och släpa hem ett par tre stycken…. Verkar som det mesta är öppet där just nu iaf, och de där 45 % kan jag surfa istället. Har hört att det ska vara fina vågor på nordöstra sidan på vintern.

• bigc

Medlem
    3 september, 2004 vid 18:26

Snabb du är mannen… Tänkte skaffa mig ett sånt där flashigt IKO-cert så jag kan hyra prylar i framtiden…. Var kommer du (Huuuuugo) hålla till i vinter då?

• gogga

Medlem
    3 september, 2004 vid 18:30

får man inte lov att hyra någonstans utan cert??

• pepa

Medlem
    3 september, 2004 vid 22:31

Va fan ska ni hyra för det är ju värdelöst. Kan ju inte köra med nån produktionsskit.

• rambo_johnson

Medlem
    4 september, 2004 vid 12:04

Svar till:

Snabb du är mannen… Tänkte skaffa mig ett sånt där flashigt IKO-cert så jag kan hyra prylar i framtiden…. Var kommer du (Huuuuugo) hålla till i vinter då?

[/ QUOTE ]

vaddå IKO cert? vem fan behöver det? du behöver inte det för o hyra prylar, men du bör ju kunan ta höjd i alla fall

jag ska till Punta Cana i vinter

• bigc

Medlem
    5 september, 2004 vid 12:00

Fan jag har sett att många shopar bara hyr ut om man är certad. Men ändå, jag vill ju ta en kurs och lära ordentligt. Glöm inte att jag är riktigt urusel, kan knappt ta höjd. IKO verkar vara bra kurser helt enkelt… Sluta byta avatar nu för fan, blir ju förvirrad…

• kicki

Medlem
    6 september, 2004 vid 09:59

Jeppe, lille gubbelutten, tack för tipset.
    Vill du (alltså inte Jeppe längre då) ha cert så beror det på vilket cert…. kitecert som kitare för hyrning och sånt eller vill du ha instruktörscert… Jag försod det först som att du vill lära dig kita ordentlig men Pepä förstod det som instruktörscert… which is it? För instruktör så kollar du helt enkelt på schemat på http://www.ikorg.com både Dare2Fly och Kite Park är coola med att låta folk shadowa. Du får dessutom en fot in på skolan om du sedan vill jobba där… om du sköter dig och kan lite språk eller ett udda språk.
    För kurser, för att få en viss nivå i kite så kontaktar du skolorna. Du behöver endast en liten fjutte kurs tror jag för att du ska få kurscert… bara visa att du kan reglerna på vattnet samt att du kan ta höjd så får du full pott.
    Det kanske inte är helt säkert med vind i Cabarete under vintern men det brukar vara gött swell under vintern i alla fall så du kan vågsurfa på Encuentro.

• bigc

Medlem
    6 september, 2004 vid 11:30

Som jag sa i det förra inlägget, jag vill ta en kurs för att bli bra, inte för att bli instruktör. Kanske om nåt år, men först ska jag lära mig ta höjd ordentligt och få lite tid i luften wink.gif Tack för tipsen annars.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA