Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Cable 2011
-
Cable 2011
Publicerad av stefangu på 27 april, 2011 vid 19:59När vinden tryter, eller kanske brädteknik skall finslipas…(?)
Ni har väl inte missat att de första kabelparkerna i Sverige byggs just nu…. 😀
En i Sigtuna (Stockholm-Arlanda) och en i Fagersta.
Kolla t.ex. The Cable Park på Facebook…ny hemsida kommer i maj http://www.cablepark.se …
above_the_law svarade 13 år, 6 månader sedan 8 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
härligt, men inte är de Sveriges första… WCPE har funnits i över ett år, och öppnar på Lördag 🙂
-
WCPE har ingen sån cabelpark WCPE har ett 2.0 linsystem som går fram och tillbaka. kabelpark har ett linsystem som går i en ring som man åker runt i 🙂
Stefan, slider håller på att byggas förfullt här hemma nu 😀
// Ron (Peters yngsta son) -
Oharris;653761 wrote:härligt, men inte är de Sveriges första… WCPE har funnits i över ett år, och öppnar på Lördag 🙂
I s f finns det en anläggning även i Härryda/Landvetter också via http://www.nocomply.se att tillgå, men inte säker på om vajern och drivhjulet är utbytta ännu… Var med och satte upp den förra hösten. Det blev en 2.0 i första skedet, med en fet slider och en skön kicker, vilket jag tyckte räckte långt :-)! Får väl se vad Nicolai och Martin har i bakfickan i år…
-
Gött att det börjar hända lite saker nu. Galet att vi i Sverige inte haft mer än en cabel på alla dessa år. Den som finns är ju sedan 80-talet och flera behövs.
Lycka till med parkerna! -
Lagunen Cable park (Vid landvetter flygplats) kommer står klar väldigt snart.
Mycke uppdateringar i år. Kolla facebook lagunen cablapark och innom kort lagunencablepark.seOch nej. WCPE är inte första fullsize men första 2 mast park.
Första fullsize är ju Skara sommarland om den kan räknas med. Sen blir The Cable Park- arlanda och Fagersta dom första byggd för wake. Arlanda Counter Clockwise, Fagersta Clockwise.
Så där händer grejer nu.
Även Skånes Kablesportsförening jobbar hårt på att få upp en 2.0 i sommar, nånstans runt Malmö. -
Oharris;653761 wrote:härligt, men inte är de Sveriges första… WCPE har funnits i över ett år, och öppnar på Lördag 🙂
O då ska vi dit Fredrik! ;P
-
petting_4;653824 wrote:O då ska vi dit Fredrik! ;P
Vore nice, men har lite för fint besök för att ta mig ut i helgen + infalmation i knät från Emils jävla 90 graders downhillbacke… Jobbar du i Stenungunsd`? Tyckte jag såg världens längsta hår igår!
Men ja, vi får köra någon helg!!!
-
Den dagen en fullfjärdad Park finns inom 2h från göteborg är jag Nöjd, inte innan dess!
-
Sandén89;653851 wrote:Den dagen en fullfjärdad Park finns inom 2h från göteborg är jag Nöjd, inte innan dess!
45 min snart:-)
Logga in för att svara.