Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Cable wakeboarding info…
-
@sourra 407507 wrote:
Jag såg en kalkyl på vad en genomsnittlig cablepark kostar att snickra ihop. Vill man bygga en som inte är modell Alfons Åbergs Helikopter kostar det ca $500K. En rejäl spark i en riskkapitalpung så borde affären vara i hamn. Fast sen var det ju det här med byråkratin…
Om folk här i landet blir helt rabiata för att vindkraftverk är fula så är ju risken stor att man får ett prima folkligt mothugg om man föreslår en horisontell skidlift ute i vattnet. Och tänk vilken effekt en kabelpark skulle ha på beståndet av stjärthuvad grönmes och andra lättstörda fågelarter.
Det e inte fåglarna som e rädda det e fågelskådarna som e ensamvargar å rädda för folk i deras närhet eller så e det sånna där röda nejsägare
-
@surfbasse 407509 wrote:
Det e inte fåglarna som e rädda det e fågelskådarna som e ensamvargar å rädda för folk i deras närhet eller så e det sånna där röda nejsägare
Missförstå mig rätt – jag VILL ha en kabelpark. NU!
-
@Mat 406823 wrote:
Har hört att det är nåt på G nära Stockholm… men mer info kommer säkert snart på Steffo 😉
/Mat
Säger du det MAT.. då släpper man ju att själva fundera ut nåt sånt då.. 😀
JAg som hade alvarliga funderingar på att fixa en sådan i stockholmstrakten.Eller det kanske finns plats för två 😉
/C
-
Jag har också läst $500k. Men pengarna borde ju gå att få ihop från intresserade, banker och riskkapiitalister. Tänk en kabelbana i Askimsviken! Den suger ju för att kite:a i i alla fall. Men det känns svårt att få tillstånd. Är det ingen som har ett fält som man kan gräva upp?
Jag har de senaste sommrarna kört på en bana i kroatien, med 2 sliders och 2 kickers. Hur kul som helst.
-
500k e nu lite i underkant enligt mina beräkningar.. en bra bana kostar runt 1,8 till 2,4 och sen ska byggnaderna, projektering mm inräknas
Vi på nordicsurfers håller på o e kommit långt med diskussioner med investerare, sponsorer och leverantörer. Just nu håller vi och sammanställer information till kommun och länsstyrelse för godkännande.
Två locations e attraktive för tillfället varav sthlm e den ena. Men går det bra e inget som utesluttar att en annan blir byggd enligt investerarna.
Postar mer info inom kort
Kristjan Sigurdarson
http://www.nordicsurfers.com -
Utnyttja möjligheten att ta arbetskraft från nya delar av EU. Tre polacker med spadar och en gammal rysk grävskopa gör jobbet för ett par kg salami och några pavor vodka. Eller är jag felunderrättad?
-
fyfan vad kung Kristjan!!
Kabelparken i danmark kostade allt som allt 5 miljoner danska…
Men då har de byggt kafé, uteservering och en shop och massa annat…vilket ju är ganska naturligt i samband med en kabelpark. -
jo…om du ska gräva blir det ju betydligt dyrare, men fetare helt klart!
Kristjan, om du nu ska bygga en kabelpark…fixa en Ö i mitten som tar bort vågorna!
Logga in för att svara.