• a-holm

Medlem
    1 augusti, 2008 vid 21:52

att man slår sig! Har fortfarande ont sen sist jag var där tre veckor sedan…

• wakenils

Medlem
    2 augusti, 2008 vid 13:21

jo ont gör det… sabbade ett revben igår efter en landning på ryggen från kickern så nu är man väl borta från allt ett tag. Nån som har lite erfarenheter hur lång tid det kan ta? Röntgen visade eventuellt att det var av, läkaren var inte säker, sticker som en kniv trots smärtstillande =/
    jaja… go big and go home blev det, sjukt skoj att köra fram tills kraschen

• trumpeten

Medlem
    2 augusti, 2008 vid 17:50

Mm revben tar 6 veckor att läka om det är brutet.
    Är det bara en spricka kan du kanske börja köra efter 2 veckor.
    Jag hade problem med mina revben efter jag försökt lära mig Ruben loops.
    Tog 2 veckor sen kunde jag börja köra korta sessions med smärtstillande och efter 2 månader kände jag inte av revbenen längre.

Kommer aldrig mer försöka mig på dödslooparna – respekt till Ruben

Fick du landa nått innan du fucka upp?

• trumpeten

Medlem
    2 augusti, 2008 vid 17:53

Kan ju tillägga att det blev sittsele de efterföljande 2 månaderna.

• wakenils

Medlem
    2 augusti, 2008 vid 18:08

körde kickern o hade sjukt skoj! så lätt att testa grejer gentemot bakom båten, satte backroll, roll2revert, scarecrow, frontflip, 540, raley o nån fet glide innan det slutade med ett ryggplask efter att jag fått nån konstig framvikt när jag skulle ladda nån stor grab bara, lite lurigt när det är nån annan på samma sträcka som skär åt ena hållet när man laddar

är sjukt bitter nu, vetifan vad jag ska hitta på, kan ju knappt laga mat trots munnen full med smärtstillande

• trumpeten

Medlem
    2 augusti, 2008 vid 18:45

Fan vad najsa grejer =)
    Kan du grabba nosen med bakhanden?
    Du kör ju såklart med wakebräda.
    Någon som kör över kickern med korta fenor och kite bräda?
    Så jobbigt att skruva av och på dom.

Jag vill lära mig att komma in toeside mot en våg och göra en front2blind. Man håller i med en hand. Mauricio lägger upp det hela tiden i unhooked 2
    Vad heter det?

• curry

Medlem
    2 augusti, 2008 vid 20:17

@Trumpeten 486665 wrote:

Fan vad najsa grejer =)
    Kan du grabba nosen med bakhanden?
    Du kör ju såklart med wakebräda.
    Någon som kör över kickern med korta fenor och kite bräda?
    Så jobbigt att skruva av och på dom.

Jag vill lära mig att komma in toeside mot en våg och göra en front2blind. Man håller i med en hand. Mauricio lägger upp det hela tiden i unhooked 2
    Vad heter det?

Crow mobe är det du vill göra…
    och det är alltså en Scare crow to blind kan man säga…

lätt det fetaste tricket! Han gör dom så snyggt. Ska börja kötta på den också, har inte fått några bra vågor o öva på bara!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=YHkQKzxc5b0[/youtube]

• trumpeten

Medlem
    2 augusti, 2008 vid 20:50
    curry;486684 wrote:
    och det är alltså en Scare crow to blind kan man säga…

lätt det fetaste tricket! Han gör dom så snyggt. Ska börja kötta på den också, har inte fått några bra vågor o öva på bara!

[youtube]YHkQKzxc5b0[/youtube]

Usch vad snyggt, det ska jag lätt börja träna på när jag får lite vågor som passar!
    Kötta på den Jespah!

• a-holm

Medlem
    2 augusti, 2008 vid 21:57

det är revbenen som tar stryk. kunde äntligen kita i dag. inte på topp men på vattnet urkrokad iaf. tre veckor tog det för mig att komma ner till hanterbar smärta. Röntgade inte mig, så vet ej hur illa det var. men ont gjorde det.

• trumpeten

Medlem
    2 augusti, 2008 vid 23:13

Kommer det bli nån cablepark i Sverige?
    Har ju vart snack om det förut, någon som hört något?

• hengo

Medlem
    3 augusti, 2008 vid 00:08

vet ej men om någon orkar va lite seriös så e de ju en bra affärsidé. LOVAR att det kommer gå runt… hörde att det inte finns någon cablepark i världen som konkat.

• wakenils

Medlem
    3 augusti, 2008 vid 07:29

nä jag kan inte grabba nosen med bakhanden, gjorde några nuclear frontrolls i januari men det är rätt längesen nu…

kitefenor är väl ofta tunnare än wakefenor (dvs borde slitas fortare) och de jag såg köra med wakefenor slet ganska mycket på dem. Kanterna på min bräda är ganska spruckna efter att ha kört på kickers o sliders så om man ska köra på dem är väl tipset att ta en gammal bräda…

ja nu är det fan dags för en kabelpark i gbg!!

• hengo

Medlem
    3 augusti, 2008 vid 16:57

att graba nosen med bakhanden är fan extremt svårt!!! gjorde någa försök idag men det blev antingen en indy eller så fick jag inte tag i brädan. I straps och ikrokat lär det inte va några problem dock men det räknas ju inte…

jag tror receptet är en kicker eller en bra våg att hoppa på.

FET aloha till den som fångar en fet unhooked nuke/crailgrab på plattvatten på bild iförd boots!!!

Någon som har några övriga tips?!

• hengo

Medlem
    3 augusti, 2008 vid 17:02

jason stone… RESPEKT!

• trumpeten

Medlem
    3 augusti, 2008 vid 17:48

Stone förklarade på scoop hur man jobbar sig till en sån grab

Jag försökte också och det liknade mer en en hands raley

Aron fixar det nästan i cabeln
    http://www.youtube.com/watch?v=c5FAdiMwmBE

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.