Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Cabo Verde Januari 2009 – kort rapport
-
Cabo Verde Januari 2009 – kort rapport
Publicerad av s31 på 1 februari, 2009 vid 19:29Kap Verde 1/1-23/1
Sjukt mycket vind: 5.3 eller mindre 20 av 22 dagar och 4.0-4.7 sista tio dagarna.
Vågor? O jepp!
mer info på
http://downthelinejunkie.blogspot.coms31 svarade 15 år, 9 månader sedan 11 Medlemmar · 21 Svar -
21 Svar
-
Sjukt bra tycks det ha varit… har tänkt åka i 10 år, snart MÅSTE det ske. /JB
-
Härligt Mathias!
Här hemma var det 0 dagar surf samma period 🙂
/Ses -
Ååååh, fy satan. Där kom “straffet” för att jag inte bokade och åkte, med handen hovrandes över boka-knappen på Fritidsresor.
Nåja, det skall det kompenseras för. Grymt kul, som alltid, att läsa om folks resor och där träffbilden är så härligt fin!
-
Riktigt fint ser ni ut att ha haft! Och swell från båda hållen är coolt. Det hade vi också i omgångar för ett par år sedan.
/Magnus -
Ser ju helt sjukt bra ut !
Vilken tid på året ska va den bästa där nere?
Funderar starkt på att göra en liten avstickare dit innom kort.
Per -
@Dala Lama 528455 wrote:
Ser ju helt sjukt bra ut !
Vilken tid på året ska va den bästa där nere?
Funderar starkt på att göra en liten avstickare dit innom kort.
PerBästa tid skall vara Dec-April, allra bäst jan,feb,mars. WC går metten februari.
Inte för sent än alltså 🙂 -
Åk aldrig dit igen, du kommer aldrig att få den utdelningen igen….
Det är väl bara till att gratulera 🙂 -
Du måste ha haft grymt tur med vind och vågor, det är bara att gratulera.
-
Grymt och grattis! Fasen va sugen man blir.. Paketresa med Fritidsresor känns som bättre/enklare alternativ än Maui med fru+liten unge.
Ska man hyra bil för att ta sej till spotsen, eller hänga med på Angulos-centrets utfärder? Eller kanske boka en taxi funkar bra…? -
@Lars_K 528781 wrote:
Grymt och grattis! Fasen va sugen man blir.. Paketresa med Fritidsresor känns som bättre/enklare alternativ än Maui med fru+liten unge.
Ska man hyra bil för att ta sej till spotsen, eller hänga med på Angulos-centrets utfärder? Eller kanske boka en taxi funkar bra…?Lars, läs min resedagbok och info om resmålet.
Hyrbil är väldigt dyrt, pickup taxi är bästa alternativet. -
Men Rickard hur många gånger måste jag säga att Maui är Maui och KV är KV. 😉 Båda är bra men väldigt olika. Men en familjecharter funkar till KV, efter allt längre än 2v så tror jag inte din fru älskar dig så mycket längre, speciellt med tanke på ökenstränderna du helst vill segla på. Mysiga, njae inte precis…
“Grabbresa” 4v, ja det går bra./Magnus
-
Jo, Maui lockar som fanken, känns dock som ett större projekt, fast det kanske inte är så farligt egentligen. Sen gäller det att hitta ett lagom pris-satt boende där möglet inte kryper längs väggarna runt en sunkig kokvrå.
Ett lgh-hotell med bra standard på KV gillar hon säkert, och jag läste nåt om horsebackriding på Sal. Fast undrar hur kul det är att rida ut i en stekande stenöken på nån stackars krake. 2v max är nog det som gäller ja.
Logga in för att svara.