• anonym-anvandare

Medlem
    23 april, 2003 vid 13:54

Cabrihna är stort som fan här nere i sydafrika och har många nöjda användare så att någon skulle ”lura” på dig cabrinhas är inte troligt. Jag känner folk som är duktiga och uppriktigt tycker Cabrinha BlackTip 2003 är den bästa kiten. Det finns också som alltid folk som tycker de är mindre bra.

Men det är inte säkert det passar dig för det, jag tycker du ska prova eller snacka med någon som kör cabrinha innan du bestämmer dig. Det är t.ex. inte min favorit, bland annat gillar jag inte de nya bommarna (men det är säkert mest att jag är ovan, de har en lock-in funktion som överaskar en ibland m.m.).

Men som sagt, Cabrinha är ett av de största märkena så att du ska inte känna att du blir ”lurad”. smile.gif

mvh
    /Jonas

• anonym-anvandare

Medlem
    23 april, 2003 vid 15:13

”Lurad” var kanske fel ord…är bara överraskad av att SP har så få märken att välja på. De har väl bara Cabrinha av årets modeller.

• pepa

Medlem
    23 april, 2003 vid 19:16

Har i vinter provat många olika av 2003 års drakar såsom Gaastra, Wipika, North, Slingshot, Naish och då Cabrinha. Alla (utom wipika) gör numera bra grejer, skillnaden ligger bara i hur man vill köra. Gaastran tex kan vara en krävande drake att köra, man har mycket tryck hela tiden, men i gengäld får du också gott häng. Cabrinhan däremot var väldigt lätt att köra. Jag kände mig inte alls överriggad men fick ändå bra med lyft och häng. Alla drakar är i år mer eller mindre snabba, med kankske ett litet undantag på Gaastra. Jag är nybliven Team Cabrinha-åkare för att jag ville bli det, inte för att de var de enda som ville ha mig. Jag kan varmt rekommendera dem.
    Förresten, vilka butiker har fler än ett märke (förutom SP)? MegMax har väl bara Naish nu för tiden?

• huber

Medlem
    23 april, 2003 vid 19:22

Får väl fylla i där Peps, Megmax har även North cool.gif
    Hört mycket gott om dina kitekunskaper, skall bli kul att se dig i action.

• malmsten

Medlem
    23 april, 2003 vid 19:33

Det är inte konstigt alls.

För att få bra fokus och erbjudanden från leverantörer, orka med utvärdering och marknadsföring av sina produkter och kunna ge bra priser och service är det ofta smart av återförsäljare att begränsa sig till ett fåtal märken. Inget konstigt med det, gäller bara att ha en bra total produkt.

Jag är personligen övertygad om att fokus och folket runt produkterna är viktigare än själva produkten, det mesta stora märken som överlevt så här långt och får volym är av bra kvalitet. Finns väl kanske nått märke som överaskar med att försämra istället för förbättra och ha kontinunerligt dåligt folk i organisationen… oups grodor ur munnen… sorry smile.gif

Nåja, nya märken och ”custom fabriker” finns det naturligtvis både bra och dåliga de kan väl ha större flexibiitiet och att nyutveckling går snabbare för dem eftersom de inte behöver låsa sig vid ”års modeller” och stora volymer av förbeställningar, de kan ändra vad de vill när de vill. Å andra sidan kan de vara svårt att veta vad man får från en custom fabrik, det är ju per definition lite olika varje gång.

Som slutsats tycker jag att du bör kräva att få prova en cabrinha eller prata med någon som som individ kan ge dig råd innan du köper. Det blir nog bra, allt bu behöver är en bra kompetent total leverantör, introduktion eller undervisning som nybörjare, lite gummi på kroppen så du inte fryser, en planka med fotfästen att stå på och en bit tyg på linor att flyga runt efter smile.gif

salve
    /Jonas

• anonym-anvandare

Medlem
    23 april, 2003 vid 21:31

Jo, jag skulle bara säga att jag tror stenhårt på Cabrinha. 2001 = nja, 2002 = tja. Köpte en 2003, å den har fått styk som bara fan i vinter men ån är den hel. När du köper, så köp en 2003 modell. Safetyn har åxå gått framåt på 2003 modellerna, oavsätt märke.

• oskie

Medlem
    24 april, 2003 vid 09:03

heh, vad är det för fel på wipika?

• anonym-anvandare

Medlem
    24 april, 2003 vid 09:26

tjena

Pratade med martin vari igar, han har blivit sjuukt grym sedan han fick de nya 2003 kitarna, och jag kan bara halla med om att dom ar valdigt bra, wipika har tyvarr fortfarande lite problem med collapser och dalig hangtime.

Testade aven nya Takoon SKoop2 17kvm den ar lite trog jamfort med Aero2/X3 men jevligt jevligt fett hang, bra soft kansla. Mycke depower ganska lik stora Cabrinhan.

men kort o gott sa ar det bara X3an som slar Cabrinhan wink.gif

/Huggelito live from Barcelona

• anonym-anvandare

Medlem
    24 april, 2003 vid 13:22

Verkar ju finnas flera rutinerade Cabrinha-användare här (Peps o Anonym). Jag är en gammal windsurfare som tänkte köpa ett nytt kite-kit och funderar på Black tip eller Co2. Vad avgör vad jag ska välja? Funderar på två drakar…vilka storlekar?

Alltid bra att få tips av andra än dom som står i butiken…

• malmsten

Medlem
    24 april, 2003 vid 13:51

Om du är nybörjare skulle jag fundera på att börja med en begagnad Wipika AirBlast 10(14) eller 11,8(16) i bra skick. Dessa kites är mjuka och har grymt vind register vilket garanterar många dagar på vattnet. Du kommer ändå att slita hårt på den första kiten och du kommer förmodligen att vilja byta efter första sässongen.

Finns många beggade Wipika AB i sverige så det borde vara lätt att få prova innan du köper och att få bra pris.

Då kan du ju i lugn och ro prova Cabrinha och annat under första delen av sässongen. Sen när du vet vad du vill kan du köpa nytt. För mig dröjde det iofs inte många veckor innan jag köpte en ny kite, men jag ångrar inte att jag började med en billigare beggagnad.

mvh
    /Jonas

• mtias

Medlem
    24 april, 2003 vid 14:56

Köp ingen cabrinha som är äldre än -02 då dessa haft grymma problem… generellt kan man nog säga att standarden på fjolårets(-02) drakar vad gäller kvalitet höjdes avsevärt om man jämför med tidigare års modeller. Värt att tänka på.

• anonym-anvandare

Medlem
    24 april, 2003 vid 14:59

ja det ä sant. cabrinha black tip har stora delamineringsproblem.

• pepa

Medlem
    24 april, 2003 vid 15:57

Delaminering?!?? Knappast, men många andra knasiga grejor på de gamla modellerna.

• anonym-anvandare

Medlem
    24 april, 2003 vid 16:09

det var wipika som hade problem med delaminering 2001

• anonym-anvandare

Medlem
    24 april, 2003 vid 16:13

jaha det var det kanske smile.gif

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.