Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Cabrinha bom = 2000 kr i hittelön
-
Cabrinha bom = 2000 kr i hittelön
Publicerad av kitesup på 19 september, 2006 vid 14:26Vill härmed nämna att min bom + Linor upprullade på en ny Cabrinha bom saknas efter nybörjartrassel I Björkängs viken den 8/9. :confused2:
Den ligger någon stans mellan båtbryggan och i dess riktning över till andra sidan..
Då den förmodligen ramlade ur draken vid slitsam vadning över viken, klantigt ! 😡
Om någon skulle ha tur att hitta den av en slump får man gärna ringa Hittelön utlovas garanterat..
073-700 88 98 / Martin
kitesup svarade 18 år, 5 månader sedan 10 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
Milkman wrote:Kan man inte köpa en ny bom för ca 2000 kr??
Dagens priser på bommar är helt sjuka, finns ju uppåt 3k.
10% av värdet brukar ju vara hittelön, så kanske några hundralappar är mer vettigt 🙂 -
kitesup wrote:Vill härmed nämna att min bom + Linor upprullade på en ny Cabrinha bom saknas efter nybörjartrassel I Björkängs viken den 8/9. :confused2:
Den ligger någon stans mellan båtbryggan och i dess riktning över till andra sidan..
Då den förmodligen ramlade ur draken vid slitsam vadning över viken, klantigt ! 😡
Om någon skulle ha tur att hitta den av en slump får man gärna ringa Hittelön utlovas garanterat..
073-700 88 98 / Martin
Vad är det för bom?
hör av dig // marcel@surfer.se
-
ny Cabrinha bom saknas Den ligger någon stans mellan båtbryggan och i dess riktning över till andra sidan..
Vad är det för bom?
hör av dig // marcel@surfer.se
Förmodligen en RRD
-
Tja, en ny C Contra 55 bom på Surfers kostar 3700 swedish bux ! och då tyckte jag att 2000 skulle vara helt ok.
-
kitesup wrote:Tja, en ny C Contra 55 bom på Surfers kostar 3700 swedish bux ! och då tyckte jag att 2000 skulle vara helt ok.
3700:- ? WTF…
-
Biorno wrote:kitesup wrote:Tja, en ny C Contra 55 bom på Surfers kostar 3700 swedish bux ! och då tyckte jag att 2000 skulle vara helt ok.
3700:- ? WTF…
Ja va ända in i h-vete!!! Helt sjukt!!!
-
Vet inte om Crossbowbommen funkar med Contran, men det borde ju vara samma linlängder. Den där lär inte kosta mer än 2000kr när budgivningen är över. Det brukar inte heller vara några problem att snacka sig till utlandsfrakt. Det kostar typ 250kr med DPD från Tyskland.
-
Martin wrote:Kolla här:
http://cgi.ebay.de/CABRINHA-Kite-Bar-Crossbow-CS-Carbon-Powerlock_W0QQitemZ200027998260QQihZ010QQcategoryZ115811QQrdZ1QQcmdZViewItemVet inte om Crossbowbommen funkar med Contran, men det borde ju vara samma linlängder. Den där lär inte kosta mer än 2000kr när budgivningen är över. Det brukar inte heller vara några problem att snacka sig till utlandsfrakt. Det kostar typ 250kr med DPD från Tyskland.
Tja,Tack för hjälpen ! har inte heller någon koll på skillnaden mellan bommarna, får ringa surfers & kolla.
Annar är det bara att lägga ett bud.
MVH
Martin
Logga in för att svara.