Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Cabrinha Contra 16.5 -2004
-
Cabrinha Contra 16.5 -2004
Publicerad av lance på 22 augusti, 2011 vid 20:49Hej igen !!
Var på Fahelns rea idag och hade tänkt köpa en 16.5 gammal Contra från 2004 och haffade den, orkade dock inte bära den utan ställde ifrån mig den. Vips hade en annan kille snott den ….. 🙂
Nu undrar jag ifall ngn annan har en liggande och vill sälja den för en femhundring?Har en själv som jag vill få igång men behöver delar till. Varör? Min först kite helt enkelt och är lite blödig…..
Har ngn en eller du som köpte idag kanske hellre vill ha en Cabrinah Co2 12 kvm från 2005 att köra med? 🙂
Hör av dig i så fall.
:cool2:lance svarade 13 år, 3 månader sedan 9 Medlemmar · 15 Svar -
15 Svar
-
Lance;666892 wrote:Hej igen !!
Var på Fahelns rea idag och hade tänkt köpa en 16.5 gammal Contra från 2004 och haffade den, orkade dock inte bära den utan ställde ifrån mig den. Vips hade en annan kille snott den ….. 🙂
Nu undrar jag ifall ngn annan har en liggande och vill sälja den för en femhundring?Har en själv som jag vill få igång men behöver delar till. Varör? Min först kite helt enkelt och är lite blödig…..
Har ngn en eller du som köpte idag kanske hellre vill ha en Cabrinah Co2 12 kvm från 2005 att köra med? 🙂
Hör av dig i så fall.
:cool2:Tja Erik
Jag känner några som har kvar sina gamla CO2, Nitro och Contra i stora modeller 16-17 kvm, jag kan höra om de vill göra plats i förrådet då de inte använts på år. Kanske kan du också komma över en Labrat bräda!
Risken är dock att de får en chock om du erbjuder dem en femhundring, de la minst 15000 back in da days.
Hittade du inget annat på rean, sjukt billiga bra selar låg och väntade på att bli upptäckta när jag var inne.
-
ang priset: jag blev erbjuden en 17kvm contra från typ 04 för 3000:- för ett halvår sedan. självklart betalade jag inte detta absurda pris utan köpte två andra jättestora kites i nyskick från -04 för 500:- styck, lagom.
-
dadil;666933 wrote:ang priset: jag blev erbjuden en 17kvm contra från typ 04 för 3000:- för ett halvår sedan. självklart betalade jag inte detta absurda pris utan köpte två andra jättestora kites i nyskick från -04 för 500:- styck, lagom.
Ja mer än så ska man inte betala, jag menade mest att den som inte har en aning om värdet på sina gamla grejer tror nog inte att det är så illa.
Det finns ju lite blocket superstarstrådar med en del skräckexempel på dyra gamla grejer.
CO2 o Nitron var ju trevliga förövrigt.
-
om ngn har en blacktip liggandes med powerlock så hojta till!
eller en labrat 130 cm….
-
tjena . jag har en contra 16,5 med bom liggandes.
byter gärna mot en 12:aring mig 0700390733
mvh kalle
-
🙂
Kalle, vi rings i morrn. Är det recoon2 på din bom? Vi kan ju byta kite mot kite och behålla bommarna?
Bor i Gbg, du bor var?
-
Sirfmc :
Jag köpte ingen sele, har ett par redan, men en T-shirt och en Torch blev det. Så jag passar på Chargern. Har testat en 9.a och jag fick ingen riktig feeling. Skulle milat dig men nu blev det här 🙂
Kanske får bli en kurs istället för frun hos dig 🙂 -
jag ska till gbg på söndag. bor i grebbestad nu
recon 1 på min bom. radikalt vettu=)
ja rings imorrn.mvh kalle
-
Vad nu denna hysteri?! Försökte sälja min Contra 16.5 2005 bra länge för ett par år sedan för en billig penning men ingen nappade, så jag lämnade in den till Myrorna eller om det var Röda korset… Visst funkar dom där kitsen bra men idag finns ju betydligt bättre begagnade C-kites, som tar höjd och är lättare att vattenstarta och som är i princip nya och till en tredjedel av nypriset på t ex Surfzone…
-
Halva priset är inte 500 kr eller nostalgi Nicco. Du kan inte betala för att skapa känsla 🙂
Recoon 1 no way, kite mot kite i så fall. Jag vill ha kvar min Recoon2 bom. 🙂
-
Har en blacktip 17 med powerlock liggande kan bli någons lättvindsracer.
-
Moonkalle jag finns runt redbergsplatsen hela dagen. Tel 0703-748041.
Pumpade kite’n kl 15 på jobbet en dag i veckan, kl 10 dagen efter hade lite luft gått ur LE så ngt lite pys är det men det verkar gå väldigt sakta. It’s up to you 🙂
Logga in för att svara.