Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Cabrinha Crossbow 12 kvm

• Cabrinha Crossbow 12 kvm

Publicerad av grodanboll på 15 juni, 2010 vid 19:38

Har precis köpt en Cabrinha Crossbow 12:a från 2008. Frågan är hur mkt vind som krävs för att komma upp på brädan med denna? Väger ca 86 kg, blir väl typ 90 med våtdräkt å skit på…

hydrolift svarade 14 år, 9 månader sedan 7 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • smdj

Medlem
    15 juni, 2010 vid 19:41

7m/s ….

• grodanboll

Medlem
    15 juni, 2010 vid 20:02

Måtte det bli vind snart då… Vad säger ni annars om Cabrinha? Bra eller dåligt märke?

• sourra

Medlem
    15 juni, 2010 vid 21:06

Det är ett av världens största märken så nåt rätt måste de ju ha gjort. Snart kommer nog en lovsång från deras fanboys som säger samma sak fast med andra ord =)

• skotten

Medlem
    15 juni, 2010 vid 21:30

yeah nothing wrong with the cabs kites, they have pioneered a lot of stuff in the industry – some of it was a total hit, other stuff a bit of a miss, but thats the price you pay being the first!. Its kinna the coca cola of the kite world, you cant really go wrong!

Follow us on FB and Twitter!!

http://www.Facebook.com/kiteboarding.se
    http://www.Twitter.com/kiteboardingse

http://www.kiteboarding.se
    sig2.jpg

• smdj

Medlem
    15 juni, 2010 vid 21:52
    Quote:
    yeah nothing wrong with the cabs kites, they have pioneered a lot of stuff in the industry – some of it was a total hit, other stuff a bit of a miss, but thats the price you pay being the first!. Its kinna the coca cola of the kite world, you cant really go wrong!

…… någon har stulit skottens login, eller så har han sugit i sig dieslen från sin landrover truck

• call3

Medlem
    16 juni, 2010 vid 07:28

nykter?? Haddlow är en fin kille, eller hur skotten?

• victorlindgren

Medlem
    16 juni, 2010 vid 07:30

Kör själv med Cabrinha X-Bow från 2008. Har egentligen inte så mycket att jämföra med men jag tycker draken är helskön, stabil osv. Själv väger jag 74 kg och jag körde i 7 m/s i söndags. Det gick att komma upp men man fick släppa efter rätt mycket med kantningen och låta draken jobba upp fart innan du kan börja ta höjd.

• hydrolift

Medlem
    16 juni, 2010 vid 08:20

Har själv en Switchblade IDS 2009 som funkar bra från 6 m/s (väger 78 kg). Skillnaden mellan CB & SB är att SB har bättre bottendrag. CB behöver få lite fart innan den börjar generera kraft – men har då desto högre topphastighet.

Har inte testat CB själv men är så klart sugen. Har alltså inte egna erfarenheter från CB utan fått det förklarat för mig på Surfers (hoppas jag återberättade det hela rätt).

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Cabrinha Crossbow 12 kvm

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.