Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Cabrinha eller Airrush?

• Cabrinha eller Airrush?

Publicerad av anonym-anvandare på 5 februari, 2005 vid 14:12

Tjena!

Jag ar nere i Thailand nu och ska kopa tre nya kitar. Jag var helt installd pa att kopa en Conta 16,5:a, en Nitro 12:a och en Nitro 8:a. Men sa kom jag till butiken. Killen hade bara nagra fa Cabrinhakitar och mangder av Airrush!!! Han saljer Slingshot och naish ocksa, men det ar Airrush han pratar varmast om.

Han sa att jag heltklart skulle kora pa Airrush, mer kraft och mer hang och hojd i hoppen och bredare register an Cabrinha. Han gillade inte alls Recon2. Ska man tro pa honom och kora pa Airrush. Eller ska jag kora pa Cabrinha som jag ar valdigt nojd med sedan innan? Jag har kort 2003:or (17 och 12) sa jag har inte anvant recon nagot…

Han rekomenderade Airrush Lift, 16 och 12, och en flow 8:a till mig.

Jag vager 85 kilo och kor en 142 brada.

Inte sa latt att testa dom har nere heller, kommer man igang med en 16 sa far man vara jakligt glad! Blaser ingen hojdare faktiskt…

Vad tror ni?

nicklash svarade 19 år, 9 månader sedan 16 Medlemmar · 32 Svar
  • 32 Svar
  • fredrik-no1

Medlem
    5 februari, 2005 vid 14:18

Slingshots 05’or (Fuel alltså) går inte av för hackor. De hade jag satsat på… Men om det nu står mellan Cabrinha och Airrush så ta Cabrinha.

• anonym-anvandare

Medlem
    5 februari, 2005 vid 14:24

Jaha…
    Det gjorde ju inte valet lattare…
    Ar verkligen Slingshots stora kitar bra for lattvind?
    Ar det Fuel 9, 13 och 17 du tanker da eller?

• patrikol

Medlem
    5 februari, 2005 vid 14:28

Cabrinhas Contra skall väl vara gjord för lättvind!
    Släng in samma fråga på Kiteforum.com där finns säkert mer folk som kör Airrush så då får du säkert svar fortare.
    Tror inte att det är så många i Sverige som kör med Airrush.
    Lycka till med inköpen. smile.gif

• dirk_diggler

Medlem
    5 februari, 2005 vid 14:43

slingshot kommer med en ny drake som heter machine som är en s k lättvindsdrake.

• nilsson

Medlem
    5 februari, 2005 vid 14:50

Har provar Airrush flow och gillade den skarpt!

• bohm

Medlem
    5 februari, 2005 vid 14:55

Får man fråga vad man får ge för en drake i thailand?

• poon

Medlem
    5 februari, 2005 vid 14:58

Skulle inte lita på KBA!! Dom snackar så mycket skit..
    Köp Cabrinha helt klart bättre kvalite och andra hands värde i Sverige.

/P

• anonym-anvandare

Medlem
    5 februari, 2005 vid 15:14

airrush lift
    16 7.920:- complete
    12 6.960:- complete

cabrinha
    16.5 10.000:- complete
    12 8.880:- complete

Sa det ar ratt stor prisskillnad…

Men cabrinha later ratt mycket battre tycker jag… Men dom ar jakligt dyra och svinstora! (nar man rullar ihop dom)

Det ar nog ratt ocksa att andrahandsvardet pa Cabrinha ar ratt mycket battre, reservdelar ar nog ratt mycket lattare att fixa ocksa…

• anonym-anvandare

Medlem
    5 februari, 2005 vid 15:25

Rattelse for forra inlagget:

airrush lift
    16 6.866:- complete
    12 6.034:- complete

cabrinha
    16.5 8.670:- complete
    12 7.698:- complete

Men hander det sen nagot med kiten sa ar det lite svart att reklamera, for frakten ar inte alls billig.

Bestaller man fran Sverige och forskottsbetalar (som man maste gora) sa riskerar man att bli totalblast. Ocksa kan det nog handa att man far betala svensk skatt ocksa.

Sa den lokala handlaren ar nog ett bra val om man inte ar har nere och maste ha nya kitar.

• luuddee

Medlem
    5 februari, 2005 vid 15:38

har inte testat airush men skulle själv tagit cabrinha.. eller ss. . fast jag tror faktiskt contran e bäst om du ska ha en lättvindsdrake.. dock bör tilläggas att jag gillade gamla recon bättre än recon 2

• stebe

Medlem
    5 februari, 2005 vid 16:02

Lyssna inte pa fok som inte har kort Airrush… vilket nastan inga gjort i Sverige men daremot ar Cabrinha stort sa svaret ar redan givet.

• poon

Medlem
    5 februari, 2005 vid 16:04

Fråga till patrikol. Får man inte lägga in pris listor från Asien eller???? Efter som den försvann så fort mad.gif JaJa de e vällså att man bara får svara folk om vissa tjänar på de……..

/P

• pjoter

Medlem
    5 februari, 2005 vid 16:29

jag såg din lista innan den försvann å den sa ungeäfr ingenting för först stod alla drakarna uppraddade å sen under det så va priserna i en lång rad. tog bara upp en massa plats å sa inte ett skit ungefär. men kan du få fram den så det blir läsbart så skulle det va intressant!

• patrikol

Medlem
    5 februari, 2005 vid 16:54

Nej korrekt kompletta prislistor eller hela broschyrer med kites är inte tillåtet. Däremot brukar jag se emellan fingrarna med länkar eller nya produkter som bara visas begränsat och sedan länkar till deras sidor.

Dom flesta återförsäljare är väl medvetna om vad som gäller.

Tycker du att jag gjort fel så kontaktar du bara Stefan och framför dina åsikter.

I ditt fall tolkade jag det som att du hade fått fel i ditt tidigare inlägg och därför gjort ett nytt med korrigeringen.
    Mvh Patrik

• anonym-anvandare

Medlem
    6 februari, 2005 vid 05:34

Tack for svaren!

Tror jag kor pa Contra 16,5 och Nitro 12 och sen kanske Airush flow 8. (flowen ar 2.400:- billigare an Nitron)

Eller ar Nitron bra som hogvindskite? Eller ska man kanske kora pa en Fuel 9:a?

Ser ju inte sa jakla bra ut nar man laser om Recon2 har: confused.gif

http://www.surfzone.se/forum/showflat.php?Cat=&Board=kitekonfnew&Number=272626&Forum=f33&Words=recon&Searchpage=0&Limit=25&Main=271960&Search=true&where=bodysub&Name=&daterange=1&newerval=1&newertype=y&olderval=&oldertype=&bodyprev=#Post272626

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Cabrinha eller Airrush?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.