Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Cabrinha godis!

• rambo_johnson

Medlem
    8 november, 2003 vid 03:06

har du ek-parkett hemma ella?

• pepa

Medlem
    8 november, 2003 vid 09:19

Nä nigga, jag risajdar in da ghetto. Va på besök hos en överklasspolare.

• davids

Medlem
    8 november, 2003 vid 11:22

Nån som har en aning om hur Recon kommer funka rent kvalitets mässigt. Känns som om ju fler ”lösa” delar det finns desto större risk att något går sönder, speciellt om det är plast.

• pepa

Medlem
    8 november, 2003 vid 12:51

Grejen är att det inte är så många extra gadgets. Jag tänkte också det när jag hörde talas om det första gången, speciellt med linan som går igenom lattan i vingtipen (sand och slitage och skit), men jag har kört med grejerna ett bra tag och ser inget slitage alls. Ska ner till Isla Margarita om en vecka och kommer hårdtesta grjerna där. Återkommer med kommentarer.

• anonym-anvandare

Medlem
    8 november, 2003 vid 16:49

vafan en svensk till till Isla margarita nu skiter ja snart i´t. no oofence smile.gif men kommer fan bli rena svenska julen där i år.

om jag drar i quick-releasen hur fångar då leashen kiten det har jag inte förstått…

tycker det verkar dumt hela saken. UDS 100ggr bättre.

//mark shinn

• anonym-anvandare

Medlem
    8 november, 2003 vid 17:12

Men när man drar i Quick-releasen, så lossnar power-linorna helt från bommen, eller förlängs de bara med några meter?

/Rasmus

• rambo_johnson

Medlem
    8 november, 2003 vid 17:46

tjena körde nya cabrhina idag, funka bra som fan, jevligt bra säkerhets sytem trodde inte jag skule få ihop skiten först men det var inga som helst problem. var lite avundsjuk på SS one pump system efter att ha pumpat 38 oolika struts på CBan doe…

Kite var okej o hoppa med fast ändå lite samma cabrhina feeling förra året lätt styrd som fasen om man jämför med SS nackdel är att känslan i kiten är dålig fast det är en vanesak.

hyffsat lyft bra häng. lite bättre än nya SS, SS kommer man högre med dock. massa massa av depower i CBan.

snyggast i luften i år är nog den svarta SS den ser fanimig riktigt ELAK ut.

Bästa kite körd dock är nog fortfarande Takoon, Skoop 3.

• pepa

Medlem
    8 november, 2003 vid 18:35

Quickrelease och Recon är två olika saker. QR sitter precis ovanför kyckling loopen och frigör dig helt från draken. Recon däremot aktiverar du däremot genom att dra i kulan som sitter på depowerlinan nedanför depowerstrapen. Denna förlänger framlinorna så att allt tryck hamnar på styrlinorna. Kiten viker snyggt ihop sig och sjunker utan kraft ner till vattnet, lite som en foil. Jag har varit med om detta med en 14 m2 i 14m/s, och jag hade inget drag alls kvar i draken. Man kan sedan sätta ihop grejerna utan att gå in till stranden, men det krävs lite övning för det. Vill man så kan man självklart köra med mer traditionell typ av leash också.

• pepa

Medlem
    8 november, 2003 vid 18:36

Lite av poängen är ju att man inte ska behöva dra QR utan istället använda Recon.

• anonym-anvandare

Medlem
    8 november, 2003 vid 20:06

nu är jag med, man har alltså 2 releaser kan man säga, en traditionell spm aktiverar leashen och en som släpper allt istället för att som jag först släppa leashen sen släppa allt om man nu skulle bli tvungen till det.

låter bra. men funkar det alltid med recon då? om du håller på att bli loftad tex?

men om man krokar ur för att göra handlepass och missar, vart tar kiten vägen då?

• anonym-anvandare

Medlem
    9 november, 2003 vid 09:14

Ok, det var Recon min fråga avsåg. Tack för förklaringen. (Men jag tycker nog fortfarande recon borde kombineras med SS’s KCS wink.gif )
    /Rasmus

• pepa

Medlem
    9 november, 2003 vid 10:14

Jag vågar säga att Recon funkar alltid. Ju mer tryck desto bättre. Ska man göra handle pass är det samma som innan, måste ha en leash till antingen kyckling loopen eller en av linorna. By pass-leash kommer strax, en HP-vänlig leash där du bara kan plocka upp bommen och köra vidare om du tappar den, draken bilr dock totalt depowrad.

• curry

Medlem
    9 november, 2003 vid 12:59

Hur fungerar KCS systemet?

• anonym-anvandare

Medlem
    9 november, 2003 vid 15:50

Vet inte om det svarar på din fråga, men här är en tråd om KCS.
    Om du menar hur de har löst det med shacklar, spännen, pinnar och linor, så vete fasen. Hur som helst, så vore det ju smutt om det gick att kombinera med RECON’s ihåliga latta, fast att det är powerlinorna som ”lossnar” från vingspetsen när man släpper styrlinorna.
    Problemet är väl att man måste göra kites mer tungstyrda igen, och det vill man väl inte. Dessutom blir det ju en mycket längre lina som ska löpa genom lattan, så det blir säkert inget med det… (Fast det vore fint, tycker jag)

/Rasmus

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Cabrinha godis!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.