Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Cabrinha, North eller Flexi Foil?!

  • Cabrinha, North eller Flexi Foil?!

    Publicerad av deaz på 13 april, 2010 vid 18:05

    Hej! har kört kite ett år drygt, kör nu med North Vegas. ska köpa nya kites nu till säsongen, funderar på North Rebel. Eller helt enkelt byta fabrikant! nån som är lite hemma på dom olika märkena och kan ge för och nackdelar med de olika? kanske kan föreslå nåt annat förutom dom jag har nämnt? vore riktigt bra med lite hjälp : ) tack som fan på förhand // Andreas

    maackaan svarade 14 år, 5 månader sedan 16 Medlemmar · 20 Svar
  • 20 Svar
  • curry

    Medlem
    13 april, 2010 vid 18:11

    LIQUID FORCE. Det är det häftigaste märket tycker jag.

  • lasurf

    Medlem
    13 april, 2010 vid 18:34
    deaz;606232 wrote:
    Hej! har kört kite ett år drygt, kör nu med North Vegas. ska köpa nya kites nu till säsongen, funderar på North Rebel. Eller helt enkelt byta fabrikant! nån som är lite hemma på dom olika märkena och kan ge för och nackdelar med de olika? kanske kan föreslå nåt annat förutom dom jag har nämnt? vore riktigt bra med lite hjälp : ) tack som fan på förhand // Andreas

    Slingshot http://www.slingshotkiteboarding.com

  • pepa

    Medlem
    13 april, 2010 vid 18:54

    Köp Cabrinha, North eller Flexifoil. Eller något av de andra, de är bra de med!

  • kitemaster

    Medlem
    13 april, 2010 vid 19:54

    Det finns många bra kites på marknaden nu, och jag tror det blir svårt att få en onyanserad bild just här på Surfzone.
    Söker du efter något särskilt hos kiten? Värderar du hastighet, depowermöjlighet, bottendrag eller kanske bomtryck högst?
    Jag förstår att det är svårt att välja i kite-djungeln.

    Ett tips är att komma till Habo Kite Jam den 1 maj (tror att info kommer här på steffo i veckan).
    Där kommer återförsäljarna finnas representerade och dema sina prylar. Ett utmärkt tillfälle för alla er som vill bilda er en uppfattning själva!

  • jagkallaspiotrellerpete

    Medlem
    13 april, 2010 vid 21:22

    kitejam, första maj ?!
    hälften av deltagarna både i vattnet och vid grillen kommer antingen vara bakfulla eller direkt fulla

  • kitemaster

    Medlem
    13 april, 2010 vid 21:31

    Haha, ja därför har vi bestämt att satsa eftermiddags-jam från 11.
    Vi slipper demonstrera iallafall!

  • cortex

    Medlem
    13 april, 2010 vid 21:43

    Finns bara *ett* sätt att lista ut vilken kite *du* gillar bäst; testa ett gäng olika och bilda dig en egen uppfattning.
    Alla märken gör bra grejer nuförtiden. Däremot olika kites för olika behov.

    /Kaj

  • jagkallaspiotrellerpete

    Medlem
    13 april, 2010 vid 21:50
    kitemaster;606294 wrote:
    Vi slipper demonstrera iallafall!

    jag låter folk med piercingar och gamla kläder samt ett stycke felplacerad ballaklava alternativt röd/svartvit palestina sjal ta hand om sånt.
    jag super och njuter i parken

  • skotten

    Medlem
    13 april, 2010 vid 22:16
    JagkallasPiotrellerPete;606288 wrote:
    kitejam, första maj ?!
    hälften av deltagarna både i vattnet och vid grillen kommer antingen vara bakfulla eller direkt fulla

    haha, it has been known to happen :S

  • acemattias

    Medlem
    14 april, 2010 vid 12:05

    Hallik är mitt drömjobb!

  • milkman

    Medlem
    14 april, 2010 vid 12:27

    Den 1maj har Falkenberg sin demodag.

  • sanden89

    Medlem
    15 april, 2010 vid 07:40

    Du Bor i Alingsas, altsa ar gotet narmast.. vilka finns dar? Flexi tex.. va kor din gode van for marke? Flexi saklart.. vill minnas att vi alltid haft samma saker haha! skaffa dig en Neutron eller tva av Robban pa Robsport och mot upp mig i Cabarete till sommaren! naa just det ja du skall du segla bratt bat pa vastkusten… sup inte upp ala pegnar sa kan du iaf komma och gora sesongen 10/11 i Perth med alla oss andra=)

    nae men jag maste rekomendera Neutronen! gillade den mycket mer an min rebel.

  • mjersen

    Medlem
    15 april, 2010 vid 09:05
    curry;606234 wrote:
    LIQUID FORCE. Det är det häftigaste märket tycker jag.

    kunde nog inte formulerat det bättre själv..

  • _dave

    Medlem
    16 april, 2010 vid 14:44
    Sandén89;606547 wrote:
    … mig i Cabarete till sommaren! …sesongen 10/11 i Perth …

    Made me think of that awesome song by Cake: “How do you afford your rock’n’roll lifestyle?”
    :laugh:

  • sanden89

    Medlem
    17 april, 2010 vid 09:54

    A carpenter has got a job wherever he turns his head, especially in australia. And it’s good money down here too! Kitesurfing certainly is Rock’n Roll ;D

    and actually Dave, every time it is a bit cold here, i think of the first time i met you! that might sound gay, but it was that stormy cold fu**ing day in askimsviken october 09,, and it’s the wheater im thinking about 😉 remember?

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Cabrinha, North eller Flexi Foil?!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.