Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Cabrinha underbart?
-
Cabrinha underbart?
Publicerad av sj0gren på 19 juni, 2005 vid 23:43Jag har precis köpt en BT Nitro 04 med recon och jag är helt förälskad i den. Riktigt bra tryck i den och go hangtime sen bara dalar man ner sakta sakta. Ojoj vilken skön kite.
Har hört att 05 skulle var lite för mycket drag i eller något sådant?
Stämmer det? 04:orna e iaf grymma!
sj0gren svarade 19 år, 10 månader sedan 11 Medlemmar · 22 Svar -
22 Svar
-
Han menar att det blåste den dagen
Hade varit kul med ett objektivt test av kites i en kontrollerad miljö förresten. -
fan killen, när du e 25 kommer det ju inte ens va kul att att köpa senaste prylarna….
Hä hä häHade varit kul att testa cabrinha nån gång.
får switcha nån gång. min nia Prima Donna är inte dum. Fast rhino2 18 går inte av för hackor heller… -
Alla kites är grymma, hade varit kul att prova alla och jämföra. Men innan hade jag en X3:a och nu en Nitro och man känner skillnad. Mer drag i Nitron helt klart.
-
Svar till:
Alla kites är grymma, hade varit kul att prova alla och jämföra. Men innan hade jag en X3:a och nu en Nitro och man känner skillnad. Mer drag i Nitron helt klart.
[/ QUOTE ]
det har utvecklats på 2 år =P
-
har inte prövat nitron men jag vet att x3an behöver massor av vind. min var iaf inte rolig förrän man var pungriggad.
-
Man kan åka med X3orna i ganska lite vind ja hade en 14 å kunde köra med den i 6-7 m/s men man kunde inte hoppa rejält med dom om det inte blåste mycket som du säger.
-
Eyy sjögren! vi kör i lagunen imon om det ligger runt 7.. blir grymt skönt. ska kolla om uffe e klar nu med.
-
Appropå X3. Jag har själv en X3 12:a och har satt på 5:e linan på den. Nu har jag helt plötsligt börjatt hoppa flera meter högre. Är det några andra som har samma erfarenhet ?
//S -
Jo skönt som fan. Jag å allan tar båten ut på förmiddagen så får du komma sen när du golfat klart
-
ja min X3a blev mkt stabilare kändes det som, eftersom jag inte hoppar som en toke än så kan jag inte säga något om hoppen men draken blev en helt annan iaf.
-
Min polare har en Raven och den är det en femte lina men den baren ser annorlunda ut än på min X3:a så om man ska konvertera en X3 så måste man väl ha ny bar?
Logga in för att svara.