Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Cabrinha VS Naish
-
Cabrinha VS Naish
Publicerad av surfmc på 17 januari, 2005 vid 14:44Jag ska köpa en kite och var inne på att köpa en med recon system, men det begränsar ju mig till Cabrinhas produkter. Det verkar som att de är lite dyrare. Jag hittade en NaishAero2 till ett bra pris på blocket. Är det svårare att lära sig med en sådan drake? Jag har hittils bara testat Cabrinhas grejer !
rambo_johnson svarade 20 år, 1 månad sedan 15 Medlemmar · 50 Svar -
50 Svar
-
ja det blir svårare med naishaero2 än med en nyare cabrinha. tycker du ska satasa på något nyare iaf..
-
Cabrinha har väldigt bra grejor precis som dom flesta kända märken.
Som du säger själv så kan du inte ha recon till andra kitemärken vilket ju inte är något större problem när du inte har någon kite tidigare men kan ställa till det lite om du vilket du, förmodligen kommer att vilja ha en andra mindre kite och inte har råd med nya grejor utan behöver handla beg.
Jag har själv en Aero 2 med Naish nya shift system och det funkar alldeles utmärkt. Fördelen som jag ser det är att du kan ha shift systemet till vilken kite som helst. Aero 2 an är en mycket bra nybörjar kite och blir absolut inte svårare att börja med än en Cabrinha Naish har shift systemet istället för Recon så det går minst lika bra.
Det viktigaste i början är inte märket alla stora tillverkar har bra grejor som räcker mer än väl till Nybörjare och mer avancerade för den delen.
Jag jobbar lite för Naish själv men försöker att svara så opartiskt som möjligt du kommer att bli hel nöjd med vilken som av dom märkena du frågar om.
Lycka till. -
Det finns ju fler tillverkare än Naish och Cabrinha…..Lås inte fast dej till ett speciellt märke bara för att folk på detta forumet tjötar om det.
-
Bra grejor allt ihopa bra priser dessutom. Liquidforce Truth hade jag inte gott på dock, ta då hellre Labraten.
-
Luuddees Eh 16 är bra den med! Så det är bara att hugga det som är billigast!
-
haha jamen billigast e den inte för man kan ju intejämför det billigaste med det bästa. . eller..
-
Sant varför tror du att Naish prylar kostar en slant!
Men som nybörjare räcker det med det billigaste så länge det är helt och inte allt för slitet.
-
16 är rätt stort för nybörjare. börja med större bräda och 12kvm. och gå kurs om du ej gjort det.
-
Vill du ha lite nyare prylar så har jag ett gäng Slingshot 2004:or 11, 13, 15 bara att välja..
-
Jag har gått kurs o en polare köpte en 17kvm i somras som vi körde en del med, en Cabrinha. JAg bor i Varberg och har nära till Apelviken, där verkar det vara mest Cabrinha på vattnet även om jag ser en del annat också. Kanske för att Surfersparadise säljer mest av Cabrinha. Hur är det med de andra märkena, jag är mest insatt i Cabrinhas grejer. Vilka modeller av olika märken är lämpliga för nybörjare. Skriv gärna och berätta, även om ni inte har en sådan att sälja ! Är det förresten någon som kör i Apelviken eller Björkäng här på forumet! Ha de / Mange
-
Svar till:
Jag har gått kurs o en polare köpte en 17kvm i somras som vi körde en del med, en Cabrinha. JAg bor i Varberg och har nära till Apelviken, där verkar det vara mest Cabrinha på vattnet även om jag ser en del annat också. Kanske för att Surfersparadise säljer mest av Cabrinha. Hur är det med de andra märkena, jag är mest insatt i Cabrinhas grejer. Vilka modeller av olika märken är lämpliga för nybörjare. Skriv gärna och berätta, även om ni inte har en sådan att sälja ! Är det förresten någon som kör i Apelviken eller Björkäng här på forumet! Ha de / Mange
[/ QUOTE ]
Som nybörjare ska du köpa en drake som inte har för högt AR!
och så länge du köper -04 så e ”alla” märken bra och dom flesta -03:or medEn kite som e bra för nybörjare är OceanRodeo.com med deras ”PunchOut” bom, läs själv om den, men kiten i sig passar ”vassare” åkare med. det som är en fördel med OceanRodeo är att Kiten är bättre förstärkt jämfört med andra märken, vilket kan vara en fördel som nybörjare
och vid kite på is och snö. ( Ja, jag har en -04:a 12m2 till salu…
)
Men du lär inte bli missnöjd vad du än väljer för märke om du köper av nyare årsmodell!
http://www.liquidforcekites.com
http://www.challengerkites.com
det var några…
-
Bor du i Varberg stick inom till Swell och kolla på Naish nya grejor du kommer inte att bli besviken.
Angående storlekar så brukar man säga 12 eller 16-17 om du väger mindre än 75-80 kg och 14 eller 18 om du väger mer.
Brädan bör vara minst 38 cm bred längden inte lika viktig men brukar ligga kring 130 cm
På sommaren har du mer nytta av den större kiten och höst vår den mindre skall du bara ha en kite så är 14 en bra mellan storlek i Södrta Sverige.
Logga in för att svara.