Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Cabrinha VS Naish
-
Kom förbi Swell, vi har ett gäng bra grejer till bra priser!
Mvh Michel & Henrik
-
Hmm lämplig lokal sökes, vi har fullt lager med 2005 grejer
och får snart inte plats längre !
Vi tar tacksamt emot förslag, det fanns en lokal i samma byggnad som S-P, men henrik gillade inte läget!Har du lust att testa torchen och ta ditt cert, slå en signal !
/Michel
-
Hallå
Jag har kört Cabrinhas kite från 2001 och jag har aldrig slitit av en lina eller haft sönder någon bladder.
Jag kitar några dagar om året ,si sådär ca 150 dagar om året
Så om de går sönder, ta upp det med shopen du eller ni handlat i,dom byter säkert både linor och bladders om ni inte själv har varit orädd om era grejor.
Jag började kita med Naish och det var en av dom första i sverige.
Den köpte jag av Surfers paradise 2000 ,en av mina arbets kamrater kör fortfarande på den .( så den är också bra i linor och bladders.
Jag tror att det största problemet är att man inte tänker på att man kanske har kört linorna genom buskar och dyligt och smällt draken med full kraft i marken, det klarar inte sakerna av.
Så om man köper någon av dom märken som finns i sverige nu så gör man ett gott köp ,alla drakar i dag har ett säkerhets system som funkar ,dom är bara olika i sin funktion.
Man kan ta upp draken hyfsat lätt och man har ofta ett system som man kan släppa kraften med, samt ytterligare ett system som släpper draken totalt från en, men det är bara i värsta fall för det kan skada andra på land när den är utan kontroll.
Köp den draken som du känner är bra för dig och din nivå du är på, inte efter vad andra tycker du ska köpa.
Om du är nybörjare köp en drake med medium AR och om du har börjat köra och hoppa,köp efter din åkstil,Höga hopp ,Freestyle, Wake ,Osv.
Mvh Roger.Ö -
Hej !
Ursäkta min okunskap men vad är SWELL? Har ni lokal i Varberg? Vilka märken säljer ni?
-
Naish kite,vindsurfing,Vågsurfing
Visst har vi det!
Sväng av E6:an vid avfart 54.
Vid rondellen sväng vänster
Sväng andra vägen till vänster (efter Nilson Group)
I korsningen ni kommer fram till ligger Swell snett till vänster
ett vitt hus kallat Företagshuset Bälgen.Swell AB
Bälggatan 2
43231 Varberg -
Så du är Varbergare Patrikol? Trevligt, jag ska titta in, vad har ni för öppettider? Jag kör förbi där varje dag men visste in om er verksamhet. Är det ni som har haft kurser i björkäng?
Har ni något beg inne? Har ni butik eller bara kontor? -
Svar till:
Så du är Varbergare Patrikol? Trevligt, jag ska titta in, vad har ni för öppettider? Jag kör förbi där varje dag men visste in om er verksamhet. Är det ni som har haft kurser i björkäng?
Har ni något beg inne? Har ni butik eller bara kontor?[/ QUOTE ]
LOL
-
Hehe, visste inte att du står i butiken nuförtiden..
Brinner de för dåligt i byn här? -
Nej jag bor i Malmö sköter PR kan man säga och får då handla lite billigare till mig själv samt får möjlighet att dela ut bra rabbater på Naish prylar till dom som ber snällt
Det är Michel och Henrik som har butiken i Varberg men dom tar väl hand om alla sina kunder så titta in till dom så kan du få se Naish allra senaste prylar.
Ja det är Michel som har kurserna i Björkäng jag är bara och hälsar på ibland.
Bara ring Michel innan du skall dit så vet du säkert att det är någon där.
-
haha, hörde du börjat gå lös med olika flaggor o grejer i habo ljung på en sleden bambupinne? stämmer detta?
-
Vi är nog många som saknat flaggor på stränderna för att se vindstyrka och vindriktning.
Finns ju så gott som på alla andra kitespots världen över.
Nu har ju Naish den absolut fräckaste flaggan så att EH skulle komma i närheten av fräck flagga är ju svårt att tro.
Har sagt till Luuddee! Att han skulle fixa en flagga han med.
Har han kommit fram och har du han under dina vingar nu?
Det är väl inte världens säkraste ställe om jag fattat det rätt.Hälsa alla så gott.
Logga in för att svara.