Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots California calling

• California calling

Publicerad av Borttagen användare på 12 mars, 2008 vid 18:22

Haallå buds !

I sommar flyttar jag över Atlanten till Santa Barbara, strax ovanför Los Angeles.

Någon annan som har varit och surfat i krokarna? Fina spots?

Take care
    Phille

jmb svarade 16 år, 4 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • sonkie

Medlem
    7 april, 2008 vid 09:00

Hej,
    Jag har sett en del kite:are vid Seal Beach. Finns även en kitebutik där. Vid Huntington håller alla duktiga vågsurfare till men Seal beach ligger strax norr om. Hela LA-området är ju som en megastrand så det borde inte vara några problem. Blåser gör det för det mesta.
    LA är underbart!

• johnk

Medlem
    14 april, 2008 vid 10:24

Jag bodde i San Diego i 7 månader och där blåser det NADA. Locals kör med 15-20m. Några dagar i månaden kan det bli lätt vind 1-2 timmar kl 14.

Håll dig borta från södra kalifornien. LA har inte många bra spots men har lite mer vind. När det väl blåser är det trångt (har jag hört).

Vill du kajta så är det San Fransisco som gäller. Riktigt bra med vind, spots, men kallt i vattnet.

• anr

Medlem
    25 juni, 2008 vid 20:20

Åker till San Francisco mars 2009 under ca 10 dgr. Nån som vet ngra bra spots i bayarea, Berkley? Kontakter? Bra butiker?

• imported_mary

Medlem
    25 juni, 2008 vid 20:49

jag tänkte åka till SF i slutet sep/början okt. Någon som har erfarenhet från denna period? ok, då kanske man skall skippa en roadtrip till LA med kite på vägen…

• johnk

Medlem
    25 juni, 2008 vid 23:09

@anr 477743 wrote:

Åker till San Francisco mars 2009 under ca 10 dgr. Nån som vet ngra bra spots i bayarea, Berkley? Kontakter? Bra butiker?

http://www.bayareakitesurf.com/ ska nog vara bra. Jag har inte varit i den fysiska butiken, men handlade av dem över nätet. Har dock bara f-one grejer tror jag (mycket bra skit visserligen).

• jmb

Medlem
    26 juni, 2008 vid 16:36

Har hört talas om ett ställe som heter “The Ranch” precis utanför SB. Där ska det vara bra att surfa. Och trevliga locals finns där tydligen också. Bara att knacka på. ;o)

Skämt åsido –

Norr om Point Conception finns det riktigt gott om surf, och ju längre norrut du kommer ju mer blåser det.

• jmb

Medlem
    26 juni, 2008 vid 16:48

Där finns riktigt bra surf runt SB när där finns swell. Ska du plugga på UCSB? I så fall finns där tex Campus Point i Isla Vista. Även norr om SB finns det got om små gömda spots längs med ettan.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots California calling

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.