Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Camberar som inte roterar på NP RS EVO II
-
Camberar som inte roterar på NP RS EVO II
seve1000 svarade 13 år, 2 månader sedan 13 Medlemmar · 33 Svar
-
Trots några nya fraser så är det i grunden samma artikel som har diskuterats ett antal gånger här på konfen och som är gjord någongång runt 2007. En missnöjd NP-kund helt enkelt och det mesta passar in på de flesta racesegel, lägg ner och gå vidare är mitt tips. Det är som sagt racesegel jmf typ F1
-
Precis Tobhed. Man kan ju alltid fixa och trixa med sitt racesegel för att få det bättre. Slipa lattändorna tunnare
t ex för att hjälpa camberrotationen. Men i slutändan är det ändå ett racesegel, som saker går sönder. Lattor har gått av på mina Challenger, cambrar och annat har gått sönder på polares Gaastra, Mauisails, KA-sails m fl. Det finns alltid något som man känner kunde vara bättre på sina racesegel som t ex bättre rotation, mer buk, hårdare lattor, mjukare lattor…You name it.. Tror inte det finns något racesegel som är perfekt direkt från fabrik…. -
Herr Pelegrin;666888 wrote:Hittade en sida som visar att man inte är ensam vad gäller problem Neil Prydes “roterande” cambrar. Här listas även en hel del andra brister. Man visar bl a vad som pajar och att det kan vara kostsamt att reparera. För mycket kvalitetsfel kan tyckas på så dyra segel.
Lägga all denna energi på att förklara hur dåligt han tycker ett märke är när han har fri vilja att byta!?
Jag har haft flera olika segel sedan 2009 men gillar NP bäst. Kanske inte bästa kvaliteten men absolut inte sämre än andra racing segel. Lättrtimmade och lättseglade är min erfarenhet. I alla fall jämfört med Severne och KA som jag också haft.
Logga in för att svara.