Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing campingspotts i varberg

• campingspotts i varberg

Publicerad av dagmardask på 28 juli, 2013 vid 23:05

tjejare, tänkte släpa med mig flickvännen i en liten husbil till varberg där vi ska vindsurfa och kitea några dagar men jag behöver lite tipps på ställen vi kan parkera husbilen.
    jag var inne på campingen i apelviken men jag insåg att jag skulle få pröjsa 430kr/dygn vilket är alldeles för dyrt för min redan pressade ekonomi.
    finns det nått bra och smidigt ställe i närheten, nån billigare camping, eller rent utav nån privatperson som vill hyra ut en gräsplätt och en skarvsladd för mobilladdning?

macedu svarade 11 år, 3 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • bjorn-daniels

Medlem
    29 juli, 2013 vid 05:59

Finns väl en ställplats vid/på grusplanen, fast ingen el tror jag. Sök på “ställplats apelviken” så hittar du säkert den.

• macedu

Medlem
    29 juli, 2013 vid 08:14

Hepp,

Finns en ställplats nedanför “stugorna” i Varberg och som i svaret ovan längst bort vid grusplan (separat yta). Denna del ligger bakom ett “hus” (dass mm). Åk förbi Johns Place! Jag var där med familjen under surfers day och det var kört att få plats(förutom på dagparkeringen då). Det kostar ca 100 spänn per dygn(ngn kommer och tar betalt!?!). Och i helgen som var så stod vi i varbergshamn (grymt) men det var 350 sek per dygn.
    Jag kan dock säga att när jag på morgonen på torsdagen i förra veckan passerade med tåget ner mot malmö vid 6 tiden så stod det säkert 15 husbilar PÅ grusparkeringen som är för bilar och även husbilar på dagtid. De lär ha övernattat där då de även stod där på dagen när jag åket tillbaka med tåget. Husbilsplatserna räcker helt enkelt inte till. Sen är vi inte så populära då det sägs att vi inte tillför ngt…. well. Jag betalar gärna dygnsavgifter. Men jag har läst ngn annan tråd här från 2006 när man sov i bilen och snuten kom och botade osv så det kan vara samma nu. Mellan 02,00-06,00 förbud. Hade jag varit du så hade jag åkt dit med husbilen och ställt mig vid de andra och tjötat om hur de gör eller om ngt sagt till. Kanske har de upprättat platser längst upp med staketet. Du har förvisso ingen el etc men du har väl “riggat” bilen med vatten, värme :-). /mac

• dagmardask

Medlem
    29 juli, 2013 vid 08:49

jomen visst får kolla på den när vi anländer i morgon, hittade lite andra ställplatser i varberg som såg attraktiva ut, jo husbilen är riggad med vatten och gasolvärmare så de ska nog inte vara nått problem

• macedu

Medlem
    29 juli, 2013 vid 09:19

Är det sämre väder så är det nog större chans att få en av de riktiga ställplatserna precis vid stranden. Såg att några stod på vänt. Tror inte att de går att boka som i Gästhamnen i Varberg. Utan det handlar om att ställa sig på grusplanen, gå och kolla med de som står på “fyrkanten” om när de lämnar och sen köra in helt enkelt.
    Berätta hur det går då vi kommer göra detsamma förr eller senare.
    Lycka till!
    /mac

• billie

Medlem
    29 juli, 2013 vid 17:28

Kolla parkeringen vid färjan till Grenå .Har för mig att det är 24 timmars parkering där

• macedu

Medlem
    30 juli, 2013 vid 17:00

Hepp, hur gick det med platserna för dig/Er?
    /mac

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing campingspotts i varberg

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.