Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Resmål & Spots › Canarie öarna
-
Canarie öarna
Publicerad av anonym-anvandare på 8 april, 2005 vid 14:11tjena funderar på en sistaminuten till canarieholmarna vilken ö ska man satsa på lanzarote fuerte teneriffa gran canaria??? Jag sska kita någon som har vart där vilken vart på öarna är bra att köra….. kom och mosa på med fakta bara……börje
denrica svarade 19 år, 6 månader sedan 6 Medlemmar · 5 Svar -
5 Svar
-
F U E R T E V E N T U R A
e rätt bra, kanske inte så där kanoon för nybörjare men annars e det ok där -
Jag kom hem i förra veckan från Grand Canaria!
Det enda stället du kan åka på är Maspolamas vid Playa Del Ingles.
Västra delen av stranden får du kita på!
Annars har du Pozo, vindsurfar paradise. Men ganska stenigt för oss kitesurfare..
Jag var där 2veckor, blåste 10m/s i 7/13 dagar.. Jag körde i badshort och en rushguard. 19grader i vattnet.
-
Det går att Kita lite söder om Pozo också. Stenigt javisst, men gott om vind när passaden kommit igång. Även Juan Grande borde gå att Kita vid, dock orkar passaden inte alltid in dit, kan vara helpunka samtidigt som det är pungdrag i Pozo.
Fuerte är nog bäst, bra även för nybörjare nere vid Sotavento/Rene Egli. Dom hämtar dig med båt om det skiter sig
/adde
-
Var bor man till hyfsat pris nere i Sotavento?? Gar det charter dit eller fixar man enklast boende nar man kommer ner??
-
Var på Fuerteventura för 2 veckor sedan. Det är ingen nybörjarspot, generellt. krävs en del för att kunna kita där. Däremot hitta vi ett ställe som är kanon när man är nybörjare, Sotavento (Jandia). Där finns en lagun som fylls med vatten vissa dagar i månaden. Då är det 20-70cm vatten på ett jättestort område. kanon med plattvatten. Men det ger sig ut på eftermiddagen, så det går att köra fram till 18 kanske. kolla även in precis söder om El Cotillo. Där är det inte heller så tokigt vid side/onshore för nybörjare.
Men det är ingen ö för att njuta av naturen, för det finns det ingen.
Kolla även trådar om fuerte. Vi fick mycket tips av det.
Tack för det, alla som skrev!
Trevlig resa!
/DJ
Logga in för att svara.