Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Carbon Art kommer med nya stora speedbrädor
-
Carbon Art kommer med nya stora speedbrädor
Publicerad av tobhed på 23 september, 2010 vid 12:07Carbon Art kommer med en uppdatering av sin brädor inom kort, nya brädor blir storlekarna 49, 58 & 63. Jag har ingen susning om volym etc och vem som har designat dem, men det kommer alltså att finnas en speedbräda inom kort som är hela 63 cm bred och lär kunna ta enorma segel
petter svarade 14 år, 1 månad sedan 9 Medlemmar · 20 Svar -
20 Svar
-
Spännande! Ska bli kul att se vilka mått (volym osv) det blir på dem
-
Säg till när ni beställer :tongue: måste ha en eller två av dom 🙂 SVARTA givetvis 🙂
-
Hmmm.. Detta gör det inte lättare… Men för att få mer TOW så lutar det åt en JP Slalom VI 82 (132 liter)
-
Jesper, hojta till om du ska sälja din Exo 71:a…kanske är intresserad
-
Hmmm… Har haft en liten läcka vid mastskenan (som är tätad nu), men det lär ju innebära att jag får ganska lite stålars för den.. Så det finns risk att jag behåller den.. Go bräda att ha med utomlands som största bräda med.. Vi får se…
-
49an kommer att ha 77 liter
53an har fått 84 liter
58an – 92 liter
63an – 108 liter -
Vad är det för skillnad mellan de här nya stora speedbrädorna och en slalom egentligen?
Rockern? Snabbare men sämre på att gippa?Kommer de att ha ungefär samma form som de mindre speedbrädorna?
Vet att en del av er gubbar kör 7.8 segel på Carbon Art 53.
Tar CA fram dessa större brädor för att kunna köra ännu större segel eller varför?/Magnus
-
Ja, dom är helt enkelt inte gjorda för att svänga med. säkerligen ganska smala i akten, och rocker-kurvor osv skiljer sig ganska mycket åt jmf med en slalom.
Daniel har ju tom kört 8.6 på CA 53 med gott resultat… Men är det lite för byigt, så sjunker den lilla CA 53 igenom för mycket mellan byarna. Dessutom skulle ju en tungviktare som jag säkerligen kunna köra ganska bra med 7.8 på en CA 63… Är allt lite sugen på en…
-
:tongue: En 63:a blir det :laugh: När beställer vi?? Jag kan beställa om ni hör av er.
-
Vad jag vet så är minst 2 st 63or på väg till Sverige väldigt snart – dock inte till mig
Logga in för att svara.