Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Carbon förlängare
-
Carbon förlängare
Publicerad av tobhed på 16 november, 2005 vid 09:36Aloha,
Någon som kan rekomendera någon speciell carbon förlängare? Surfers paradise säljer Liberty & Local Spirit carbon förlängare, någon som har testat dessa?
basse svarade 19 år, 2 månader sedan 9 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
Aluminiumförlängarre är minst lika bra och håller bättre. T.o.m många tävlingsseglare kör på aluminium. Ta en titt på exempelvis Streamlined’s prisade förlängare…
/ Andy
-
SP säljer numera även NPs carbonförlängare. Skall väl köpa en o testa..
-
Borde vara denna:
http://www.neilpryde.com/en/2006/matrix/ext_x6.phpAlltså ingen skinny-variant. Hängde iaf några stycken där häromveckan, och pöjkarna var på mig om att jag skulle köpa en… Var väl inte helt gratis heller..
-
Söker du standard eller RDM?
Jag är grymt nöjd med min Chinook RDM, lätt, bra rullar och lång förlängning, till ett bra pris!
Standard bör ju hålla samma mått!
Visst finns det bra aluförlängare tom lättare än carbon men då kostar dessa också mer…
Chinook hittar du hos Surfbutiken -
håller me andy. carbonlängare e bara å kasta pengarna i sjön. gör ett blindtest å se om du känner skilnad. dedär me kol e mycke upptrissat av affärerna tror ja. kolla istället att beslaget e stabilt
-
Jag köpte min första carbonförlängare i år och får nog instämma i resten av åsikterna – viktskillnaden är minimal.
Men… mest kol när man dör vinner
-
Alu väger lite mer men vikten hamnar på ett “ofarligt” ställe längst ner i riggen. Jag har satsat på 2 st Tecnolimits RDM-längare i Ergal-alu. Väger en del men ser ut att hålla hela min resterande surfkarriär. Chinooks RDM- alu ser fina ut också. Alu är slitstarkt och robust!
-
Känn du vikten på local spirit rdm alu förlängare, säg 800gr och min chinnok kol 300gr det är rätt stor skillnad det, visst ligger vikten långt ner och gör mindre skada där.
Prylarna gör givetvis inte jobbet för dig, men det underlättar oavsett nivå och seglare
//Andy No2 kåt på kål -
Ok, jag behöver alltså inte nödvändigtvis lägga pengar på en karbonförlängare just nu. Känner jag mig själv så kommer jag förmodligen dock att köpa en till nästa säsong…
-
Svar till:
Söker du standard eller RDM?
Jag är grymt nöjd med min Chinook RDM, lätt, bra rullar och lång förlängning, till ett bra pris!
Standard bör ju hålla samma mått!
Visst finns det bra aluförlängare tom lättare än carbon men då kostar dessa också mer…
Chinook hittar du hos Surfbutiken[/ QUOTE ]
Har den nya Chinooken i Alu och den är riktigt trevlig. Prisvärd. Xcombaten ser bra ut också men den finns ju inte till pinne. nu snackar jag uteslutande RDM.
Logga in för att svara.