Senaste nytt Forums Övriga Andra brädsporter carving eller ej?

• _alexander

Medlem
    7 december, 2003 vid 14:06

läs en gång till jag skrev de flesta

• virre_bu

Medlem
    7 december, 2003 vid 20:29

Just hemkommen från Fjällen..
    Faan va görr det var..!
    Enda problemet är att jag slog upp tumme när jag gjorde en backside air… (slog upp en spricka)
    ska nog till akuten om ett tag… frown.gif frown.gif frown.gif

en sak jag glömde nämna…
    när vi var och hoppade bigjump så var det en grupp skidåkare där.. (nästan varje gång vi var där och hoppade)
    och dom gjorde speedcheck i hoppet. vilket resulterade i att hoppet vart snorhalt.. sen hoppade dom kort också..
    var kul att höra gubbar srika som små flickor.. *hehe*

• zoolander

Medlem
    10 december, 2003 vid 15:41

aloha virre! harru kollat in johan olofssons bräda, eller burton T6.. tror att dom går fort.. garanterat snabbare än skidor!

• virre_bu

Medlem
    10 december, 2003 vid 16:38

Nop..
    Har inte kollat in dom..
    Men min salomon går jävligt for den också..
    Åkte ifrån kryckåkarna i helgen.. *hehe*
    Ska nog skaffa en ny bräda i år..
    Lutar åt en Burton..
    Får se hur det blir…

• zoolander

Medlem
    10 december, 2003 vid 22:12

då ska du kolla in dom jag nämde innan! men.. du som e svenskfjällvan.. det går väl inte att köra fort i sverige.. backarna tar ju slut innan man fått upp hastighet! ellerhur!

• hengo

Medlem
    10 december, 2003 vid 23:24

ingen aom vill köpa en asskön burtonbräda? charger 147

• virre_bu

Medlem
    11 december, 2003 vid 18:07

Svar till:

då ska du kolla in dom jag nämde innan! men.. du som e svenskfjällvan.. det går väl inte att köra fort i sverige.. backarna tar ju slut innan man fått upp hastighet! ellerhur!

[/ QUOTE ]

onej.. går ju inte att åka fort i svenska fjällen..
    därför ska man åka fort i offpisten.. lite mera sport så när man crusar runnt träd… mellan små fjällbjörkar och buskar…

• hengo

Medlem
    11 december, 2003 vid 19:25

Svar till:

[/ QUOTE ]
    haha du är ju från söder, antar att du bara varit i fjölträsk”fjällen” typ sälen?

• virre_bu

Medlem
    11 december, 2003 vid 19:39

Sälen räknas väll knappt som fjäll?
    hävdar fortfarande att Riksgrännsen har den bästa åkningen.. bara det är bra väder…!

• santawasasurfer

Medlem
    15 december, 2003 vid 20:09

håller helt och hållet med Ola det ska vara skidor och som han sa så är det förmodligen bäst att prova.

Ses på sjön,i parken och i offpisten

• zoolander

Medlem
    23 december, 2003 vid 15:03

jo men man får ju prioritera! om man ska enda upp till riksgränsen kan man ju lik väl dra nertill Rom eller något.. det är ju lika långt!

• anonym-anvandare

Medlem
    29 december, 2003 vid 23:44

Det här va kul! Krig mellan skidåkare och brädåkare. Kännsju väldigt frächt och nytänkande. Men måste bara lägga mig i. Måste säga att jag tyckte skidor var dötråkigt tills carvingskidorna kom. Var inbiten snowbordåkare och ahtade skidor.. Det är fan kul med skidor.. Och patrik. Inte är det gubblagg? om du inte menar 2 meter raka tråkiga skidor. Har du inte sett jon olsson och henke winstet och kaj zakridsson för att ta några. Hårda grabbar.
    Gubbe nä jag tror du ska tänka om lite. Själv åker jag telemark nu för tiden när det är hårt i backen och bräda när det bjuds på puder.
    Henke H

• virre_bu

Medlem
    30 december, 2003 vid 00:04

telemark verkar vara så jävla skoj..
    men är inte det ruggit svårt också…?

• patrikol

Medlem
    30 december, 2003 vid 00:20

Ja telisar har jag faktiskt alltid skojat om att den dan jag slår huvudet så hårt att jag funderar på att prova skidor igen så är det Telisar som gäller. Snowboarden är bara rolig om det är mycket puder goa hopp eller halfpipe.
    Tycker det är en rolig debatt med tanke på att forumet är “andra brädsporter”! och det blir aldrig skidor en sådan fantastisk sak som en bräda. smile.gif Vad det gäller dom åkarna du syftar på så är det fantstiskt vad man kan hitta på med “gubblagg” wink.gif men någon bräda det blir det aldrig! Och dom tricken som dom kör är ju lite modifierade snowboard trick så wink.gif Nej tyvärr jag körde min första skateboard på Skåne mässan 1975 sedan den dagen förändrades mitt liv bräda forever thats me!

• virre_bu

Medlem
    30 december, 2003 vid 01:16

men skateboard är skoj.. fast det gick så jävla dåligt för mej.. och ja.. asfalt är så jäkla hårt.. så det inte är sannt.. och det är inte ett dugg skönt att hoppa högt och långt med skateboard…
    skönare att hoppa med snowboard…

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Andra brädsporter carving eller ej?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.