Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Cementringen på JP
-
Cementringen på JP
Publicerad av jokieboy på 27 juni, 2008 vid 20:58Hej hopp!
Kom att tänka på cementringen som ligger rakt ut från launchområdet på JP, tänker mest på den när jag hoppar (och kraschar) där ute…
Vet inte om alla känner till den, men eftersom så många nya börjar så är det knappast troligt. Skulle vara tråkigt om nån planterar ansiktet i cementen, så…
Som jag förstår är det ett naturreservat så det kräver lite försiktighet om man vill göra något åt det enda (så vitt jag vet??) hindret där.
Att dra upp den kräver nog en traktor eller nått och inte speciellt smidigt kanske. Vad sägs om att knacka sönder den eller märka med boj?
Vad tror ni? :confused2:
En sjukt bra spot skulle bli ännu bättre!
tomw svarade 16 år, 10 månader sedan 8 Medlemmar · 15 Svar -
15 Svar
-
jag o TomW har pratat om att sätta en boj där. men om ngn ordnar en boj så sätter jag dit den. skicka ett privat mess i så fall.
-
@yeeah 478404 wrote:
jag o TomW har pratat om att sätta en boj där. men om ngn ordnar en boj så sätter jag dit den. skicka ett privat mess i så fall.
Hittar TomW dit? Kommer inte ihåg att jag sett honom där 😉 … Om det nu skall märkas ut, finns det inte en sten till vänster också om man tittar ut mot vattnet från Launcharean? Ganska långt ut men när det är grunt ligger den förädiskt. Tro inte det är så många som kitear så långt på det hållet iofs… Hävdar ändå att det bästa är att prata med localsen på en spot som man inte känner till.
/ Danne
-
Jo-då jag hittar till JP men inte cement rören…ännu.
Jag ställer upp och köper boj och stålkätting med beslag. Jakob skulle göra jobbet att hitta den och sätta upp det. Danne- Jokob säkert uppskattar nån hjälp.
Är det nåt speciellt man ska ha annars?
TW
-
Fint, då får vi köra lite plattvatten istället för snöbollskrig vid campingen 🙂 … Känns ganska länge sedan nu.
-
Danneee;478497 wrote:Fint, då får vi köra lite plattvatten istället för snöbollskrig vid campingen 🙂 … Känns ganska länge sedan nu.
wiiiiiiiie…
snart börjar snögubb-säsongen igen! -
Fett! Då är problemet på väg mot en lösning:)
Bra initiativ TW! Kan märka upp den nästa gång jag åker förbi.//Jocke
-
vänta ni bara! nästa vinter tänker jag fan itne förlora några snöbollskrig igen!
-
Köpte kätting och skackel på Hornback.
Tänkte svänga förbi Sparrholms snart- kanske jag kommer ihåg det imorn- och köper Boj.
Hur ska man slå hål- få fast kättingen?
-
@TomW 479612 wrote:
Köpte kätting och skackel på Hornback.
Tänkte svänga förbi Sparrholms snart- kanske jag kommer ihåg det imorn- och köper Boj.
Hur ska man slå hål- få fast kättingen?
De som klättrar en del har ibland ngn form av handborr för att kunna skruva in fästbultar i bergväggar. Ganska små borde funka att borra i cementen, eller ngn som har en bättre idé?
/ Danne
-
Annars har vi alltid mr Gadget, borde ha något att fixa med. Om inte Hofterup-hammare funkar dvs 😉
-
kollade klättare borr på webben. 500 riksdaler. too much.
Hofterup Hammare och mejsel.
Köper boj imorn.
Jakob- ring mig om en tid att träffas- ledig nästa vecka. 0733 723159. stänger av arbetsmobilen.
Logga in för att svara.