Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Challanger Fluido

• Challanger Fluido

Publicerad av lumpan på 11 april, 2006 vid 15:33

Någon som seglat Challanger Fluido?
    Jag vill ha ett segel åt super-x hållet i storlek runt 7.0.
    Har kikat lite på ovan nämnda men även North Sails Crossride och Gaastra Remedy.
    Skulle gärna vilja höra lite utlåtanden om något av dessa.
    Även förslag på andra segel som är snabba men duger till annat än att åka rakt fram är välkomna.

surfen svarade 18 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • lukasw

Medlem
    11 april, 2006 vid 16:34

hade en sådan i 2 år helt ok, men inte mycket botten drag köp en np expression eller saber i stl 7,0

• Oregistrerad

Gäst
    11 april, 2006 vid 21:10
    lumpan wrote:
    Någon som seglat Challanger Fluido?
    Jag vill ha ett segel åt super-x hållet i storlek runt 7.0.
    Har kikat lite på ovan nämnda men även North Sails Crossride och Gaastra Remedy.
    Skulle gärna vilja höra lite utlåtanden om något av dessa.
    Även förslag på andra segel som är snabba men duger till annat än att åka rakt fram är välkomna.

Challenger Liquido är mer åt Super-X hållet om du ska loopa och göra trix.
    Fluido är mer ett nocam freerace segel, mera för freeride och freeracesegling.

• bolek

Medlem
    8 juli, 2006 vid 18:45

Kolla namnet Bolek. Har satt in en annons.

• surfen

Medlem
    8 juli, 2006 vid 22:05

Jag kör ett Fluido 7,3, Är kanon nöjd med seglet . Hade lite strul med att rigga det i början, var lite het att dra nedhalet för mycket som man gjorde på mina tidigare segel. Planar upp direkt, fint bottendrag. Men det är ett Freeride/race inte något annat.
    Har även ett Liquido som nämns, är lika nöjd med det seglet, det går mera åt freemove/wave super-x hållet, otroligt stabilt segel, fångar byarna, för ner kraften direkt till brädan, fin balans i riggen det gillar jag….Går att köra duktigt överriggad med.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Challanger Fluido

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.