Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Challenger
-
Challenger
Publicerad av nordgren på 23 januari, 2004 vid 15:19Hallå surfers.
Jag tänkte höra om det är någon som provat Challengers segel? Jag är mest ute efter freeracemodellen fluido 8,3 som jag spanar på och funderar på om jag ska införskaffa.
Alla erfarenheter om märket och gärna just den modellen mottages!
nordgren svarade 21 år, 1 månad sedan 7 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Ineg anning men dom verkar okej, ifall du e sugen på ett så kan jag sälja ett till dig för 3200.- ordnarie pris 3600.-
-
Svar till:
Ineg anning men dom verkar okej, ifall du e sugen på ett så kan jag sälja ett till dig för 3200.- ordnarie pris 3600.-
[/ QUOTE ]
fan jag avr inte inloggad..
-
Är challenger ett billigmärke (med tanke på min tidigare tråd)? Vem säljer/importerar? För inte hade deras egen sajt mycket info inte…
-
http://www.surfbutiken.nu
det är dom som är leverantörer av dom!jag kommer köra på Challanger Bash i sommar..blir kul o se hur dom är!
-
ja Bash ser ju riktigt coola ut, jag tycker att de ser ut som man knäckt masten.
Annars så är ju (enligt mig) challenger bland de absolut snyggaste seglen…. om man nu ska gå efter hur snygga dom är är ju en annan fråga.Men de vore skoj om någon har seglat på dem och kan ge ett utlåtande.
-
Åkte lite med Fluido,som snarare är ett freride-segel, i cabarete.
Det kändes hyffsat lätt och var lättgippat, bottendraget var dock ej så bra, men farten var helt ok (åkte faktiskt förbi alla no-cammare med det).
Ett ganska trevligt segel, för att vara no-cam -
Okej dåligt bottendrag jämfört med cam-segel eller ”vanliga”?
Lite tråkigt om det inte går igång så snabbt. =/Hur är det med vindregistret?
Jag hade tänkt försöka köra med det rätt länge då mitt nästa segel är ett 6,4a.
Logga in för att svara.