Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Challenger Fluido 8.3

• Challenger Fluido 8.3

Publicerad av mx-iggesund på 22 maj, 2010 vid 11:55

Jag har riggat det lite fel förr tror jag, har haft för mycket nedhal.

Skulle vara väldigt tacksam om någon kunde skicka en bild på hur det ska se ut, samt lite tips mm.

Det är oftast väldigt ojämna vindar här, så man vill ha seglet så flexibelt som möjligt.
    Eller hur jag nu ska förklara det.
    Skriv nåt bara……:smirk:

platon svarade 14 år, 11 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • svennebanan

Medlem
    23 maj, 2010 vid 13:28

Jag har ett, men är också lite konfunderad vad det gäller riggning. Har kört 460 Challenger SDS 55 mast och rekommenderat ned/uthal men får ett litet veck i nedersta panelen som jag är lite sur på. Det ökar med uthalet, men jag har inte testat så mycket med olika ned/uthals kombinationer. Sen tror jag nog att 460 är lite vekt för mig med 95 kg. Jag har testriggat med 490 Simmer SC3 vilket såg ok ut, men har inte seglat det. Jag har ett Challenger Liquido 7.1 vilket jag kör med rekommenderat nedhal och det funkar perfekt med god trimmån på uthalet och betydligt enklare att få ”rätt” än 8.3an.

Vad är egentligen problemet? Bilder?

• mx-iggesund

Medlem
    23 maj, 2010 vid 13:33

Jag har köpt en challenger sds 30 mast, nyss.
    Får samma veck i nedersta panelen.

Har väl inte något större problem igentligen, ville ha lite feedback från andra med samma segel.
    Och det fick jag ju just.

• svennebanan

Medlem
    23 maj, 2010 vid 13:48

Jag har alltid trott det var felsytt, men om du får samma så är det ju inte så. Vilket år är det? Jag tror mitt är ett 2008.

• mx-iggesund

Medlem
    23 maj, 2010 vid 13:53

kommer inte ihåg riktigt, men tror att det är 05 eller 07.
    Brädan är 05 iaf, fast det betyder inte så mycket i det här fallet.

• platon

Medlem
    23 maj, 2010 vid 16:11

Har ett 8.3 från 08. Har oxå ett veck i nedersta panelen. Men detta är inget som påverkar mig något.

Har mixtrat med lattspänningen och det förbättrar det hela, men omöjligt att helt få bort det.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Challenger Fluido 8.3

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.