• Publicerad av victor1990 på 22 augusti, 2008 vid 09:44

Hej alla,
    Har köpt ett 5.5 slalomsegel med 2 chambers. Mitt problem är att få rätt riggning på seglet så att chambersana lättare växlas ut… har jag kanske seglet för hårt spänt? I nuläget måste jag med handkraft trycka ut chambersana för att de ska vecklas ut. Även den understa lattan måste jag sparka till för att den ska växlas ut!
    Hade varit super om någon känner igen sig eller vet vad man ska tänka på när man riggar ett segel med chambers! Seglet är ett Simmer style 2-XC 5.5.

Trevlig helg!

tobhed svarade 16 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • rasmus_w

Medlem
    22 augusti, 2008 vid 09:59

Mer nedhal är taktik nummer ett. Har du tillräckligt med nedhal är det dags att mixtra med spacers, lattspänning och så vidare. Men har du för lite nedhal roterar det nästan alltid dåligt.

• victor1990

Medlem
    22 augusti, 2008 vid 10:48

Tackar så mkt för hjälpen!! Ska prova med mer nedhal!

• tobhed

Medlem
    22 augusti, 2008 vid 11:22

Ta en bild på ditt riggade segel så kommer du nog få ett antal tips.
    Jag utgår från att du har rätt mast i seglet?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.