• anonym-anvandare

Medlem
    26 augusti, 2004 vid 13:39
  • tobc

Medlem
    27 augusti, 2004 vid 08:06

tackar tackar =) tänkte väl att det skulle finnas nåt

• vinta_kestrel

Medlem
    30 augusti, 2004 vid 09:54

Du behöver inte stora vågor, även om det underlättar. 0.5-1-meters funkar helt ok. En brant våg, eller en dyning med brytande topp funkar bäst.
    Var inte orolig för masten, nosen eller bommen, du kommer förbi bara genom att säga käserolle!
    Så här gör jag: Ungefär när jag träffar toppen på vågen (innan häcken lämnat vågen) skotar jag hem som bara den med bakre handen och släpper ut den främre handen i samma rörelse. Jag häver mig framåt och åt lä med främre axeln samt försöker vrida huvudet bakåt (underlättare rotationen) Samtidigt så drar jag upp benen. Sen är det bara att invänta plasket wink.gif
    Se bara till att rycka ordentligt med bakhanden. Ha den gärna långt bak också innan du påbörjar manövern.
    Landningen är det som är svårast att göra snyggt för hela käserollen ser lite flaxande ut som manöver jämfört med t.ex. bakåt och framåtloop.
    Landningen: Håll benen uppdragna länge, annars hamnar brädan en bit ifrån dig samt kör du ner häcken lodrätt först. Skicka upp/fram seglet när du landat så att du kommer iväg i en vattenstart. Sen kan du öva på att sätta dom ståendes…

Kör hårt, oldskool rules wink.gif

EDIT: Läste igenom svaren i ovanstående tråd. Staffans svar var klockrena. Mitt inte så bra… (men det funkar om jag ser det framför mig och gör det här på kontoret… wink.gif)

• stinger

Medlem
    30 augusti, 2004 vid 19:55

Drömt om att rotera sen första gången man såg Cesare Cantagalli göra ostrullar i Aloha Classic-videon. Undrar om man ska våga sig på ett försök nästa gång man kan ge sig ut med 4.5 crazy.gif

• tobc

Medlem
    10 september, 2004 vid 07:45

Det är inte att rekommendera med särskilt stora segel detta fabulösa trick va?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.