Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Chillin nu på hemsidan

• philippos

Medlem
    29 november, 2004 vid 12:31

Hur mycket betalade du för 246:an?

• oscar

Medlem
    29 november, 2004 vid 14:13

7800 inkl frakt. Är ett par månader sen så den kan ju ha sjunkit lite till…

• philippos

Medlem
    29 november, 2004 vid 14:51

Ok, vad tycker du om brädan då? hur mycket har du hunnit segla med den?

• oscar

Medlem
    29 november, 2004 vid 16:19

Har inte hunnit segla så mkt på den men är toknöjd hittills, vulcans sitter som smäck och jag har även kört den med 4 stroppar i vårt slalom-KM med gott resultat (om nu inte vinden hade dött efter första gippen….).
    Snabb, lättplanad (med rätt teknik) ocg grymt pop. Svänger dock inte lika skönt som min gamla Twister…

• philippos

Medlem
    29 november, 2004 vid 18:56

Själv har jag också införskaffat en 246:a i slutet av säsongen. Jag fick nästan 10 segeldagar innan snön kom. Håller med dig om att planings- och popegenskaperna är mycket bra vilket är de egenskaper som jag värdesätter mest hos en freestylebräda.

Vad använder du för fenor och hur placerar du dina stroppar vid freestylesegling?

Jag har de främre stropparna monterade längst fram och längst in. Den bakre stroppen har jag monterat näst längst bak. Detta ger en bred stance med bra framåtvikt. Tycker att det funkar bra men det är ju alltid intressant att höra hur andra “trimmar sin utrustning”. Jag använder orginalfenan på 27 cm. Tycker dock att den känns lite för stor. Funderar på att köpa en ren freestylefena på drygt 20 cm.

• xavier

Medlem
    29 november, 2004 vid 19:17

var det begagnatpris eller nypris? Antar att frakten gick på 300-400 kr?

/P

• oscar

Medlem
    30 november, 2004 vid 07:58

Har även jag stropparna som du. Gillar att stå brett då det ger bättre balans i landningarna baklänges. Har bara kört med originalfenan en gång så kan inte säga sådär mkt om den annat att den är jäkligt styv. Har dock kört mkt med en bakåtsvept Kai Hopf 24 samt MFC freemove 27 och dessa funkar bra då de är lite mjukare.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Chillin nu på hemsidan

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.