• chinook??

Publicerad av grahn på 6 december, 2003 vid 12:19

Hello..
    Undrar lite om cinook..(deras mastfötter å förlängare)
    E detta bra grejer eller?? det e ju trots allt par tre hundra billigare neilpryde på mastfötter å förlängare..
    ni kan ju skriva en rad eller två om ni har nån erfarenhet av detta…
    //grahn tongue.gif

mag svarade 20 år, 11 månader sedan 9 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    6 december, 2003 vid 12:32

Jag är nöjd med mina 2 förlängare, båda är carbonvarianten. Rullarna rullar lätt och blocket sitter ordentligt i förlängaren.
    Jan Gifvars
    http://www.surfnet.se

• herodude

Medlem
    6 december, 2003 vid 22:57

mm chinook e jue skit bra.,.. hmm men alltså de kanske bara e psykologiskt me jag bytte till neilpryde… både förlängare å base kanske inte billit men de sitter perfa… svinlätt å dra nedhal å mastfoten e inte vass lr nåt för typ min förra bruka jag lå i tårna ibland när jag gick runt i sla å de gjorde jaevlit ont…. hmm så överväg faktist å lägg lite extra deg å ta neilpryde…

• moscapoint

Medlem
    7 december, 2003 vid 20:45

Chinook har väl snarare de riktigt tåliga grejorna? Köper du av det andra märket du nämner betalar du väl snarast för en gigantisk marknadsföringsapprat. /j

• vinta_kestrel

Medlem
    8 december, 2003 vid 07:54

f’låt okunskapen, men var säljs Chinook i Sverige/Tyskland?

• endy

Medlem
    8 december, 2003 vid 08:25
  • anonym-anvandare

Medlem
    8 december, 2003 vid 08:56

Alltid kul att kunna rekommendera “konkurrentgrejor”. Chinook gör i mina ögon rikitigt fina grejor. Jämfört med NP är de mindre “design” och mer “konstruktion”. Lite hard-core utan lull-lull. Seriösa är de med egen tillverkning av bra kolbommar och Streamlineds orginal tendongummiled i sin mastfot. Deras nya främre bommbeslag är väl typiskt Chinnok, sannolikt styvt och smart men kanske inte så NP-snyggt. Körde själv med deras förlängare för ett antal år sedan och de fungerade bra.

Jesper B

• vinta_kestrel

Medlem
    8 december, 2003 vid 09:35

Svar till:

http://www.surfbutiken.nu

[/ QUOTE ]

Grazie! När vi ändå är inne på kolbommar, har nån provat Gun’s d:o eller läst tester på dom? Bra/dåligA? De är ju en tusing billigare än t.ex. Chinook.

/Cesare Cantagalli

• anonym-anvandare

Medlem
    8 december, 2003 vid 11:29

Ahh…deras frontbeslag på bommarna suger…ostyva, glider längs masten och spricker i plasten!

• oscar

Medlem
    8 december, 2003 vid 11:59

Guns kolbom är bra, inget snack om saken. Har kört min (165-225) 6 månader nu utan ett enda problem, sitter som gjuten på mina master (simmer och north som båda är smalare vid bommen en standardmaster) och är mkt lätt att sätta på. Det enda man måste kolla är att de två flärparna överlappar så att man inte krossar dem. Bommen är samma modell som localspirit men med kol i frontbeslagsröret där local kör alu.

Grymt prisvärd även om de riktigt dyra bommarna nog är lite styvare men vad spelar det för roll om man inte kör racing…

• dr-masse

Medlem
    8 december, 2003 vid 12:36

Intressant, där blev jag nyfiken.

Kolbom är nog en uppgradering som jag funtar på till i år.

Är frontbeslagsröret i alu även på Local Spirits senaste, någon som vet? Lutar åt en sådan, men vill helst ha kol runtom.

För övrigt så har även jag bra erfarenheter av mastfötter, förlängare och bommar från Chinook. Frontbeslaget skall vara nytt, dessutom.

Surfa På!

• grahn

Medlem
    9 december, 2003 vid 14:19

vad betyder detta “tendongummiled”…..
    Är detta bra/dåligt??

• mag

Medlem
    9 december, 2003 vid 14:46

Chinook används mycket av vågseglare pga deras hållbarhet. Jag har haft både vågbom och mastfot under 90-talet och de var kanonbra.

Jag kör med Local Spirits kolvågbom sedan 1 år och är skitnöjd, styv och hållbar. Nöjd med både beslag och rör.

/Magnus

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.