• getwet

Medlem
    7 december, 2007 vid 15:26

@Jester 433028 wrote:

Det speciella är att det är ett nytt märke på marknaden, och det är väl inget negativt med det?

Det är inget MFC-material, utan det är CNC-svarvade G10-fenor det handlar om. Mao så verkar det vara en snarlik konstruktion som tex Tectonics har?

Att sedan MFC har en fena som är billigare spelar väl ingen roll? Den jag kände på var ju mjuk som en kola…

Tror säkert att Prolimits boogie-fenor är bra. Jag återkommer när jag fått mina fenor, innan dess är det ju inte mycket man kan säga, varken bu eller bä. Det enda jag har att gå på är vad Daniel fick reda på nere i Walvis, och där fick fenan lovord iaf.

Ingen har sagt att det är negativt, men det är väl lite väl naivt och tro att dessa fenor skulle vara mycket bättre än andra fenor i samma kvalitetsklass.
    Och sorry, det blev material men menade fabrikat, skrivklådefel där.
    Som sagt, du kanske ska vänta med att säga bu eller bä innan du testat dem.

• getwet

Medlem
    7 december, 2007 vid 15:28

Vet inte om vi missförstod varandra Jester, jag menade att C3 fenorna var mjukare…….

• surfan

Medlem
    7 december, 2007 vid 15:43
    getwet;433045 wrote:
    Vet inte om vi missförstod varandra Jester, jag menade att C3 fenorna var mjukare…….

Hej på er vad ja för står så ville Patrik Diethelm, Dave White Daniel Aeberli med flera
    ha en lite styvare fena en tectonics men det ville inte han så dom gorde en egen kopia fast styvare så var alla nöjda som fan!!!!!!

• faster

Medlem
    7 december, 2007 vid 19:10

Även på fenorna (G10) som följer med Naish SP-brädor så är det fönster med stlk, alltså inget nytt.

Skål

• andersbq

Medlem
    11 april, 2008 vid 17:16

Idag kom Chocos fenor, kan konstatera att dom är gjorda på samma ställe, samma material och samma maskin som Naish originalfenor. Nästan identisk outline men lite tunnare profil.

• jester

Medlem
    11 april, 2008 vid 19:36

Profilen är identisk med Tectonics F1 oxå. Även F2 kör dessa fenor i år. Känslan i F1 30 cm var även den likadan siom med Tectonic Falcon 30.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.