Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Claes ohlsson pump.

• Claes ohlsson pump.

Publicerad av anonym-anvandare på 4 januari, 2001 vid 19:54

Hallå där!

Köpte en kite pump som kopplas till cig urtaget i bilen. 120:- på Claes Ohlson. Det ska bli intressant att se hur länge den håller. Ser framemot att slippa pumpa min Mosquito “manuellt”. Än så länge bådar det gott, det var bra tryck i den. Återkommer med rapport längre fram.
    Fler erfarenheter på området?

//Jonas

anonym-anvandare svarade 23 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • falle

Medlem
    8 januari, 2001 vid 07:45

Ska kolla in den nästa gång jag är där. Verkar kanon. Jag har även sett en större modell av handpump på Toys R us i Göteborg med olika munstycke, inte heller så dyr. Det kommer att behövas till 23,5 Naish.

/Falle

• grinchen

Medlem
    8 januari, 2001 vid 09:16

Vad kommer 23:an ha för vindregister? 1-3ms?

• falle

Medlem
    8 januari, 2001 vid 10:13

Jag tror att ju duktigare du är tekniskt sett desto mer kan det blåsa (säkert max 5 m/s för 23,5 4-liners) och jag tror definitivt att man kan köra från 1 m/s. Jag planade redan vid 3 m/s med 15,5:an och 180 cm directional. (väger 77 kg)
    Jag kör på 23,5 i början på mars, återkommer med info.

• grinchen

Medlem
    9 januari, 2001 vid 07:54

Strålande.
    Det kommer bli en del kitande i sommar då………………1ms

Hur är det att hoppa med så stora drakar som 15 & 20? Samma höjd i hoppen som med typ 7kvm i 12ms?

• larry

Medlem
    9 januari, 2001 vid 08:15

Är det lika roligt med en 15.5 m2 som med mindre kitar? Är det lika lätt att hoppa högt, går det lika fort osv? När man vindsurfar är det ju inte samma känsla att köra med stora grejjer som med små

• falle

Medlem
    9 januari, 2001 vid 10:41

Jag tycker det är lika roligt med en större som mindre drake. De större drakarna går lite trögare i luften, inte så livliga, men det tycker jag bara är bra för man slipper titta på den så ofta. Får man en vindby med 15,5 i ett hopp så f l y g e r man. Min 5,5:a är livlig, bufflig och känslig för minsta rörelse, minst sagt jobbigt när man går i och ur vattnet.
    Jag windsurfade nästan aldrig med ett segel över 5,3 för det var bara trist, men nu öppnar sig nya möjligheter att ha kul på sin fritid.

/H

• falle

Medlem
    9 januari, 2001 vid 10:51

23,5 vet jag inte ännu, men 15,5 flyger minst lika högt. För närvarande så hoppar jag högre och högre för varje gång jag är ute så det är svårt att avgöra.

/H

• fredo

Medlem
    9 januari, 2001 vid 15:22

Ahhh, en som ska till och testa 23.5:an, kewl!
    Ser fram emot en rapport. Var kite:ar du?
    Skulle va tufft och se den live…

• falle

Medlem
    10 januari, 2001 vid 15:44

Jag kör för det mesta i Åsa, längst in i viken (4 mil söder om Göteborg). Sjysst sandstrand + att det finns ypperliga vågor vid stark västlig vind ute på en udde. Bifogar bild från udden.
    Lägger ut ett meddelande när jag testat 23,5an.

/Henrik

• anonym-anvandare

Medlem
    10 januari, 2001 vid 21:51

Hallå igen!

Kul om det går att göra som Falle med flera att rapportera hur nya prylar funkar. Än så länge är ju allt så nytt så alltid lär man sig något.

Kita hårt//Jonas

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Claes ohlsson pump.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.