Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › CLS
-
Publicerad av gegga på 6 mars, 2001 vid 08:16
Undrar bara lite, håller CLS Ulf Larsson fortfarande
på att bygga brädor? och isåfall har han någon egen hemsidan.Det var ett par-tre år sedan jag var i viken och rippade och
då var det full fart hos uffe.Det känns lite fel och ringa dit när man inte har något ärende men
nån här på konfen kanske vet?anonym-anvandare svarade 24 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Eftersom börsen inte gått så bra i höst så är han förmodligen väldigt sugen på att sälja en o annan bräda. Vad jag vet så bygger han dock ej nya brädor längre utan reparerar mest. Men som sagt, efter det här börsåret så vet man ju aldrig.
Du kan ju alltid ringa o kolla med Ulf. 0340-611007 -
När vi bodde i hans uthyrningsrum i somras så byggde han i varje fall brädor för fullt. Man kunde välja mellan 2 prisklasser, tror det var 9000 och 12000 beroende på material.
Han kan även bygga kopior av brädor, bara han får måtten att gå efter.
-
Som han tydligen INTE följer till punkt & pricka..Jag har hört att man måste vara med mestadels av tiden och övervaka arbetet för att det ska bli som man vill !!
-
Jag som trodde han gjort värden en tjänst och slutat bygga brädor.
Vill ni känna er rånade köp en bräda av Uffe.
Köp dyrt – sälj billig = Noll andrahandsvärde.
Uffe custom=Skit !! -
Obs!!!Obs!!!Obs!!!!Obs!!!!!
Sista inlägget som skrevs är jag inte författare till!!!
Taskig jobbarpolare har varit och klottrat på min dator.
Det är inget fel på Uffe och hans brädor snarare tvärtom.
Ber om ursäkt Uffe
Hälsningar gegga
Ps. Ska logga ut när jag lämnar min plats nästa gång! -
Ulf bygger fortfarande brädor och dessutom bra brädor på utsatt tid. Det finns nog inte en ända custombyggare som kan levera i tid så som Uffe kan och samtidigt få till brädorna! Ulf har kanske inte bästa kollen på shaper men bygger fina kopior med material enligt dina önskemål. Ring och kolla med honom.
MVH / en som vet
-
Jag kollade in hos Uffe i lördags.
Han snickrade på huset och var orolig för lågkonjunkturen…
Och han bygger brädor, det såg vi bevis på.
Hur de är vet jag inte eftersom jag aldrig haft äran att äga en riktig CLS. Jag kommer dock ihåg hur jag i slutet av 80-talet satt och dräglade över tidningen Surfsport och bilderna på CLS brädor. Men jag hade bara råd med en Surfpartner Dry…S..
-
Sämmer, om du beställer ska du veta vad du vill ha! material, förstärkningar fotsropps placering mm. annars kan det gå illa
MVH en som oxå vet.
Logga in för att svara.