• Publicerad av nundy på 12 september, 2010 vid 11:02

Funderar på att dra dit med tjejen i oktober… någon som varit där under den perioden? Om man ser på statistiken på windguru så ser det ut som om det är ganska molnigt och regnar???

[URL]=”http://www.windguru.cz/se/historie.php?id_georegion=5&id_zeme=862&id_region=0&mis_spot=42520&search=&id_typspot%5B1%5D=1&id_typspot%5B2%5D=2&id_typspot%5B6%5D=6&id_typspot%5B4%5D=4&id_typspot%5B3%5D=3&id_typspot%5B5%5D=5&id_typspot%5B10%5D=10&id_typspot%5B7%5D=7&id_typspot%5B8%5D=8&id_typspot%5B9%5D=9&id_typspot%5B11%5D=11&id_typspot%5B999%5D=999&mis_fav=0&id_spot=42520&odden=1&odmes=10&odrok=2009&doden=31&domes=10&dorok=2009&tj=c&wj=knots&step=3&pwindspd=1&psmer=1&phtsgw=1&pperpw=1&ptmp=1&papcp=1&ptcdc=1&pmwindspd=1&odeslano=1&model=gfs”
    [/URL]

Någon som har något all inclusive hotell att rekomendera?? :santa:

nundy svarade 14 år, 2 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • jensutbult

Medlem
    12 september, 2010 vid 22:36

Pousada Coche Oasis som ligger någon kilometer öster om kite-stranden är helt ok. De kör dig till stranden varje dag eller så kör man en down-winder ner. Det går att beställa lunch som de kör ner till stranden eller så äter man lunch på någon av all-inclusive-ställena. De som bodde på Oasis när jag var där slapp coche-rännskiten som drabbade majoriteten av de som bodde på de stora all-inclusive-ställena vid kite-stranden.

Jag var där i januari och då blåste det i princip varje dag. Tyvärr kan jag inte svara på hur det är i oktober. Sen håller Chavez på att köra Venezuela ner i toaletten så ni måste ta med er alla pengar ni tänker bränna på semestern i dollar som man växlar till venezuelas kalle anka-pengar på svarta marknaden.

• nundy

Medlem
    12 september, 2010 vid 22:53

Om man inte kör all-inclusive, vad kostar maten man köper??

• hbgkitare

Medlem
    13 september, 2010 vid 07:11
    nundy;630814 wrote:
    Om man inte kör all-inclusive, vad kostar maten man köper??

Bara dåliga matställen ändå så välj ett all-inclusive, helt klart värt det och inte blir det dyrare heller. Mina kompisar bodde på hotellet närmast kitebeachen och klarade sig fån magsjukan, vi var dumma nog och bodde på El Yaque och käkade på restaurang varje dag och blev magsjuka i slutet på resan. Reste med Fritidsresor. Vi var där januari och då blåste det varje dag!

• pepa

Medlem
    13 september, 2010 vid 07:50

Magsjukan är en typisk vintergrej där nere, borde inte var några större problem i oktober. Däremot tror jag inte de har någon vidare stabil passadvind vid den tiden.

• nundy

Medlem
    13 september, 2010 vid 12:25

Ja det verkar ju vara lite si o så med vindsäkerheten. Ingen som varit där i oktober????

För er som varit där – om man generellt ser på windguru, är det ett par knop extra än prognosen eller träffar den bra?

Någon som harpunerat någon fisk där?? 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.