Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video Codec

• Codec

Publicerad av getwet på 23 februari, 2007 vid 14:26

Som fullständigt rudis på 1 och 0 i en den digitala världen använder man grejerna så länge de fungerar.
    Och min nya digitala video fungerar men varför står det “Det uppstod ett fel när codec hämtades” i min media player när jag spelar upp inspelat material. Jag kan se och höra det inspelade men varför står det så i texten när den laddar ned filmen innan visning? Puckade apparater…….

nlc svarade 17 år, 10 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • Knatte

Gäst
    23 februari, 2007 vid 15:37

@getwet 366557 wrote:

Som fullständigt rudis på 1 och 0 i en den digitala världen använder man grejerna så länge de fungerar.
    Och min nya digitala video fungerar men varför står det “Det uppstod ett fel när codec hämtades” i min media player när jag spelar upp inspelat material. Jag kan se och höra det inspelade men varför står det så i texten när den laddar ned filmen innan visning? Puckade apparater…….

Har du uppdaterat din mediaplayer till sista versionen ? Typ 10 eller 11 ? Kan avhjälpa ditt problem. http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/default.mspx
    En annan lösning är ju att ladda ner VLC-player http://www.videolan.org/vlc/ som löser dina problem för gått :tongue: :smirk:

• nlc

Medlem
    24 februari, 2007 vid 06:29

Eller Quicktime, finns ju både för Mac & PC. Kan köra wmv, 3gp, mp4, mov-filer mm och det går även att installer 3:e parts codecar (t.ex. DivX)

Fast när det gäller t.ex. streaming (som SR:s webradio) kör man med fördel VLC istället. Eller om nu QT inte funkar…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video Codec

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.