Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Colombia, Cartagena i sommar!!!

• Colombia, Cartagena i sommar!!!

Publicerad av preppie på 11 april, 2006 vid 16:54

Sticker till Colombia och då Cartagena under drygt 6 veckor i sommar, tar med mig all kitestuff dit för såg till min stora glädje att världstouren nyligen var där och att det finns kitecenter mm där, det hela blir ju inte sämre att man kan råka stöta på ”Miss Colombia photo shoot at the beach” som en av bilderna visar…Det ser ju ganska så nice på bilderna eller vad säger ni?

Är det ngn som varit där och kan briefa och tipsa lite?

http://www.kiteboardcartagena.com/esp/index-esp.htm

mulle svarade 19 år sedan 7 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • liljedahl

Medlem
    11 april, 2006 vid 17:32

Känner en tjej som är reklamchef för Sony Ericsson i Bogota. Enligt henne är Cartagena fetaste partystället i Colombia. Och hon är en riktigt borskämd chic! Tyvärr e hon nyligen förlovad!

• skye10

Medlem
    11 april, 2006 vid 17:38

Jepp, Colombia är supernice.

Min fru är därifrån (ja, jag träffade en av Miss Colombia) och varje år är vi och hälsar på familjen. Cartagena är mitt absoluta favoritställe. Enligt min åsikt Colombias vackraste kvinnor. (Fast då är det ju iofs under december månad och alla reser och semestrar i staden, så tjejerna är från hela landet. Det glömde jag ju :-))

Grymt skön livsstil, historisk citykärna, väldigt safe stad (Colombia är ju annars politiskt oroligt).

Tyvärr kommer du nog inte få så mycket kitesurfat i sommar. De bästa vindarna kommer in mellan oktober – mars. Jag var där i december och surfade och då skulle det vara den bästa perioden. Vindarna vrider 360 grader. Förmiddagarna var vi och vågsurfade vid södra beachen för att runt lunch åka upp till Playa Americas (där kitecentret ligger) och rigga. Onshorevindar runt 13.00 för att öka till runt 14 ms och vrida till sideonshore.

Blev dock lite besviken då förhållandena likande väldigt mycket Stockholms skärgård. Jobbigt chopp och byiga vindar.

Dock billigt att leva i Colombia. Normalt boende runt 90 kr per natt. Lunch runt 15 kr, stor öl cirka 4 kr.

Får du tillfälle ska du ta dig över till ön San Andres, där är ännu skönare livsstil och grymma spots, fast väldigt väldigt små beacher och inga marginaler för fel i launch och landning.

Cartagena. Kitecenter. Playa Americas

1.jpg

2.jpg

4.jpg

5.jpg

• skye10

Medlem
    11 april, 2006 vid 17:40

San Andres:

6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

• preppie

Medlem
    11 april, 2006 vid 20:33

tack för ditt svar samt för bilderna. Ngn mer med erfarenhet av stället?

• hugeo

Medlem
    11 april, 2006 vid 22:12

har en drug dealer poalre där sköna snubbar, mycke vapen o vitta näsborrar

• fifi

Medlem
    12 april, 2006 vid 01:52

Skye10s svar var väl toppen, mer säkert svar kan du nog knappt få. han verkar ju veta vad han snackar om!

• skye10

Medlem
    12 april, 2006 vid 07:07
    Preppie wrote:
    tack för ditt svar samt för bilderna. Ngn mer med erfarenhet av stället?

Vad vill du veta?

• skye10

Medlem
    12 april, 2006 vid 07:09
    HugeO wrote:
    har en drug dealer poalre där sköna snubbar, mycke vapen o vitta näsborrar

Jo, det var dem vi satte dit i december. Polisen kom och hämtade dem, höga som hyreshus och pistoler innanför byxlinningen. Vid beachbaren klockan 13 på eftermiddan…

• sidpiraya

Medlem
    12 april, 2006 vid 09:01

golare ……..

• skye10

Medlem
    12 april, 2006 vid 11:08

Tyck vad du vill SidPirajja,

Om du åker till Colombia och ser vad 3 olika terrorgrupper, FARC, ELN och Paramilitares, samma grupper som kontrollerar narkohandeln, gör med lokalbefolkningen så är det inte så jävla coolt längre.

• sidpiraya

Medlem
    12 april, 2006 vid 12:01

Jag hatar golare oavsätt anledning.

• mulle

Medlem
    14 april, 2006 vid 17:49

Tjena, hur ligger prisnivån där ungefär samt vad är det mest för nationaliteter där förutom colombianerna själva?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Colombia, Cartagena i sommar!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.