Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video Compact flash?

• Compact flash?

Publicerad av p-malmkvist på 11 mars, 2010 vid 09:35

Har en Canon 50D som behöver minneskort.. Behöver jag köpa sandisk extreme med 60mbit/s eller räcker ultra 30mbit/s för att kunna ta justa bildserier? Är det något annat man behöver ha i åtanke när det gäller sådana minneskort?

p-malmkvist svarade 14 år, 10 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • Knatte

Gäst
    11 mars, 2010 vid 14:57
    P Malmkvist;601266 wrote:
    Har en Canon 50D som behöver minneskort.. Behöver jag köpa sandisk extreme med 60mbit/s eller räcker ultra 30mbit/s för att kunna ta justa bildserier? Är det något annat man behöver ha i åtanke när det gäller sådana minneskort?

60 Mbit/s är säkert absolut bäst, men tror du klarar dig jäkligt bra med 30Mbit/s också. Jag hade 30Mbit/s till min gamla 40D och tyckte det räckte alldeles utmärkt:wink: Har du massor av pengar över köp extreme, annars klarar du dig nog med Ultra:laugh:

• sourra

Medlem
    11 mars, 2010 vid 20:49

Du klarar dig fint med 30. Det är bufferten i kameran som sätter gränserna, i alla fall om du skjuter raw.

• p-malmkvist

Medlem
    12 mars, 2010 vid 15:05

Ok tack för svaren..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA