Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Cool or uncool?

  • feg

    Medlem
    22 november, 2005 vid 13:40

    Skillnadem mellan det som Jeff pysslar eller pysslade med var att surfa vågor med en långboar med hjälp av ett segel. Den där serenity-brädan är en segelbräda för plattvatten och skulle inte vara rolig i vågorna med den nosen gissar jag.

    /feg

  • anonym-anvandare

    Medlem
    22 november, 2005 vid 15:23

    Mistral hade en “mini-mal” ungefär vid samma tid.. 90 liter vill jag minnas.. man kunde plocka bort riggen och vågsurfa med den om man kände för det!

  • jesper_b

    Medlem
    22 november, 2005 vid 15:30

    Klart det blir stekheta aftnar även denna vinter. hinner tyvärr inte köra dem före jul dock. Har alla nya prylar och så hemma men hinner helt inte köra själva arrangemanget nu. Det får bli i januari i stället. Då kan jag även berätta lite mer om Jeff med fleras longboardaktiviteter. Absolut inte detsamma som pråmsegling hemma i viken på sent 70-tal eller tidigt 80-tal… eller, kanske finns det något gemensamt trots allt!

    Inbjudan till aftnar kommer till de som har skickat in sin emailadress via http://www.hotsailsmaui.se samt på denna konf.

    /Jesper

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 december, 2005 vid 19:30

    Den ser ju rätt cool ut i verkligheten (vill ha):

    Salon25.jpg

  • hakman

    Medlem
    5 december, 2005 vid 08:48

    Hehe. Jo jävlar va hett det hade varit om stylepimpz hade brännt runt på longboards, och snurrat segel hela dagarna. Med en sådan bräda kanske man kan ta upp det där med tandemfreestyle också…

  • jesper_b

    Medlem
    5 december, 2005 vid 09:44

    Det fiina med stora longboards är att man både kan sätta rigg på dem, paddla som vanligt, surfa tandem, eller köra stand-up (dvs med paddel). Vette 17 om det finns mer allround vågsurf-/vågseglingsbräda. /Jesper B

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Cool or uncool?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.