-
Coola vikingar i Sundet
Coola vikingar i Sundet
När jag läste Tomas Althins länk om Klaganpiren, var jag tvungen att ringa och fråga om han menade allvar.
[ame=”http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=70176″]Klaganpiren.. – http://www.Surfzone.se[/ame%5DJovisst svarade han, jag, Marek och Uffe planerar att träffas i Klagshamn i morgon vid 11 tiden.
OK, jag kommer dit och plåtar lite när jag varit på gymmet, svarade jag.I morse när jag körde till gymmet strax efter nio visade termometern i bilen +0,5 grader.
När jag körde ut till Klagan strax före 11 hade det blivit dubbelt så varmt, +1 grad.
Marek och Tomas var i full gång att rigga när jag kom. Marek la på en 5,8 och Thomas sitt nya Gastra 5,6. Trots skooteroverall frös jag redan.
Tog lite bilder på dom ”coola” pågarna när dom riggade.
Nu beslutade dom att skippa piren och istället köra ”innevid”, trots att de flesta stenmarkeringarna är upptagna. Vinden hade oxå vridit över till OSO och då är kanske piren inte det bästa stället.Marek drog iväg på en lång repa men kom upp igen. F-n jag får kramp av handskarna sa han på sin polskbrutna svenska. Han fortsatte resten av dagen att segla med bara händer.
Han berättade oxå att han har aldrig kommit över 36 knop trots bra segel och brädor.
Jag undrade vad han hade för fena. Jag brukar rita av någon som ser bra ut osså tillverkar jag själv dem hemma i garaget. Jag har just ritat av Tomas Choco för den verkar gå bra säger han och visar ett papper där han ritat av konturen. Marek är guldsmed till yrket så visst är han händig men han begriper ingenting om profilens betydelse på fenan. Han kommer att köpa riktiga fenor till nästa år efter att jag berättat det lilla jag kan om fenutformning.Tomas kom in ännu fortare. Han hade inte testat sina vinterskor i footstrapsen, så det var bara att mekka footstraps ute i vattnet med hjälp an tänderna. Se bild.
Jag tog lite bilder och åkte hem vid ett tiden totalt genomfrusen trots vintermöss och skooteroverall. Det var kanske dumt att duscha och tvätta håret innan jag gav mig ut, men nu är jag varm och väntar med spänning på deras resultat.Om bilderna är lite suddiga beror det på att jag frös så jag skaakaaade och tänkte inte på att låna Mareks handskar.
Klockan är nu tre på eftermiddagen och f-n det snöar ute
Logga in för att svara.