• Copello 285

Publicerad av anonym-anvandare på 15 maj, 2001 vid 08:23

Jag har inte surfat på ca 10 år (då hade jag en Mistral Competition). Nu har jag möjlighet att köpa en
    Copello 285 (ca 120 liter).
    Är denna bräda endast för avancerade surfare eller skulle någon
    ringrostig som jag kunna “börja om” med en sådan bräda.

Jag vill helst köpa en bräda som jag kan “växa med”.

Tacksam för tips.

petter-m svarade 23 år, 5 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • femtan

Medlem
    15 maj, 2001 vid 14:46

Har precis köpt en copello 285 men den är på 160 liter. jag vet inte om du har fått fel uppgifter men hursomhelst så är den lätt att surfa på och mycket stadig så det ska nog inte vara några problem.

• joce

Medlem
    15 maj, 2001 vid 15:01

Trodde inte märket Copello fanns längre??

Du menar inte NOW som Marco Copello shapar??

• anonym-anvandare

Medlem
    15 maj, 2001 vid 15:25

Brädan är av årsmodell 95 så det kan mycket väl vara så att Copello inte görs längre.

• anonym-anvandare

Medlem
    15 maj, 2001 vid 15:32

Har kört den brädan, absolut inget att ha roligt med.
    Kastfall garanteras…

• petter-m

Medlem
    15 maj, 2001 vid 16:36

Igentligen har jag inte så mycket erfarenhet av lite större brädor förutom denna copello 285, 120l årsm 95 eftersom jag började och har surfat mest på en sinker på 95l. Är dock mycket nöjd med brädan som är snabb och planar tidigt och kan ta segel mellan 5.8-8.5. Kanske inte den bästa lekbrädan men steget under brädan gör den annars mer lättkontrollerad.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.