• Copyright

Publicerad av zorlac på 27 november, 2000 vid 20:15

Tjena !

Jag har en liten fråga angånde copyrighten på logos.
    Jag har en tatuering som inkluderar en surfmärkeslogo, kan man skaffa spons eller blir man stämd ??

anonym-anvandare svarade 24 år, 3 månader sedan 5 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    27 november, 2000 vid 20:53

Såvitt jag vet har skateboardmärket Zorlac lagts ned till förmån för Status.

Det är nog bara att rocka på med sponsorer!

S..

• zorlac

Medlem
    27 november, 2000 vid 21:01

Nu e det inte just det märket

• anonym-anvandare

Medlem
    28 november, 2000 vid 08:09

Är det en NP logga eller? Kanske lite Jason P komplex!

• dr-masse

Medlem
    28 november, 2000 vid 11:14

Du skojar, right? För du har väl inte TATUERAT in ett märke som inkluderar en företagslogga? Det är en vattentatuering, eller hur? Går bort i duschen, ah?

Jag brukar tänka på de hårda killarna som tatuerat in HD loggor över hela kroppen. En gång i tiden var Harley de tuffa grabbarnas hoj. Eftersom den dessutom noga undveks av alla som ville ha en hoj som fungerar och som inte direkt associerades med helvetesänglarna, knark och en ovanligt sluskig Dennis Hopper så var kundkretsen begränsad, minst sagt.

Lustigt nog så kom rödvinspimplande lönnfeta direktörer på mellanchefsnivå runtomivärlden att se HDn som ett sätt att associeras med helvetesänglar och Dennis Hopper (kanske mer Dennis, iofs). Vilket per automatik gjorde de till medelålders rebeller. Så nu när alla dessa kostymprydda mellanchefer kör HD så är det jätterbelliskt att ha en sån. Ju.

Oj, vad jag önskar att jag hade en HD tatuering nu.

Målet för alla dessa rebelliska rödvinspimplare lär nästa gång vara något obskyrt surfmärke som folk har tatuerat in på sin späda lekamen. Tufft idag, imorgon…

Undrar vad Jason Prior gör den dag då Neil Pryde blir lika tufft som, säg, hushållsost. Eller Surfpartner. Aj. Tatuerar han ett kryss över loggan då? (Fast Surfpartner-loggan kanske vore en stenhård tatuering i dagsläget, eh?)

Jag hoppas att din logga är liten eller såpass coooool att det kvittar vad som händer framöver. Helst att företaget försvinner helt. Det ger dig två stora fördelar:

– Inga copyrightproblem
    – Inga rödvinspimplare som plötsligt kommer lallandes i Da Surflogga kläder

Nu kanske jag var lite elak igen. Men ibland slinker fingrarna iväg i små, närmast okontrollerade inlägg…

Surfa På!

(sa jag att jag gillar hushållsost och ligger farligt nära gränsen för rödvinspimplande mellanchef? Tar dessutom gärna på mig en cool Koppartrans-tröja trots att jag knappt vet vad det är…Illa…)

• anonym-anvandare

Medlem
    28 november, 2000 vid 11:20

Jag har det!
    Det är dags att tatuera in en Arla hushållsost logga över ryggen.
    Hur tidlöst är inte det?

Ingen HD här inte!

• luwa1

Medlem
    28 november, 2000 vid 11:42

Hej Masse!!Om du vill kan du få titta i min Surfpartner-katalog 1984 års modell
    om du är nyfiken på nåt fint till din överarm. Katologen är i nyskick så det är inga problem att scanna om du vill ha en schysst bild på en P.A.L att lämna över till tatueraren.

Ps. Katalogen är ej till salu men jag har en polare som har en Surfpartner WET
    som han säljer till högstbjudande. Ds

• dr-masse

Medlem
    28 november, 2000 vid 12:03

Ah, lite skön omtänksamhet här på konfen! Personligen hade jag tänkt mig en Surpartner R.A.Y. (humoriskt omdöpt till Sexpartner GAY i sann sjuttonårsanda någon gång på åttitalet). Har du en skarp bild på den oxå? Gärna i form av en tokfräsch bottensväng? Den skulle ju även funka i de grymmaste vågor…Glöm inte att fälla upp centerbordet när vågens kraft suger torrt…

Surfpartner På!

• marre

Medlem
    28 november, 2000 vid 12:06

Det där är kanske något för Bromma Skidsport att börja med. Dom brukar ju dra av 100 spänn om dom får sätta sina klibbor på nya segel som dom säljer. En tatuerad BS logga i pannan kanske kan ge en fattig surfare 200 i rabatt…

• dr-masse

Medlem
    28 november, 2000 vid 12:08

Nu börjar till och med jag fundera på en fläskig osttatuering över hela ryggen…

Finare och tuffare än så kan det nog inte bli. Skulle i sådana fall vara en bild av Martin Timell i airbrushat, lätt men ändå väldigt tonat, motljus omsorgsfullt tatuerad över hela bröstet. Så fel att det är respekt. Bröstvårtorna som ögon, bra idé eller inte? Svåra frågor, det här…

• anonym-anvandare

Medlem
    28 november, 2000 vid 15:19

JAAAA! Kan vi inte tatuera ostloggor allihopa yiiihaa!
    De från södra öland kan tatuera grön mögelost och de från Uppsala
    präst ost.
    Och vi från övriga Ost kusten kan välja fritt.

Näe det här är inte bra.

Måtte det börja blåsa någon gång!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.