Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Cornflakes reklam!

• Cornflakes reklam!

Publicerad av surfskutt på 4 november, 2002 vid 16:48

Haha trodde knapt mina ögon när jag slog på tv:n och fick se en tjej som gjorde freestyle manövrar på en windsurf bräda.
    Det visade sig att det va Kellogs Cornflakes nya reklam… men men det är ett steg i rätt riktning, värden kanske börjar få upp ögonen för windsurfing trots allt.
    Man kan ju nästan orka med reklam om den är av det där slaget. För övrigt är däckias reklam för jävla bra, med gubben som sladdar in på en parkering och lurar snuten.
    Mer värdiga reklamer på TV!

anonym-anvandare svarade 21 år, 10 månader sedan 16 Medlemmar · 28 Svar
  • 28 Svar
  • jpeter

Medlem
    4 november, 2002 vid 16:55

Har det kommit en ny, eller är det samma som det snackades om här för ett par månader sen?

• feg

Medlem
    4 november, 2002 vid 17:21

Vilken kanal är reklamen på?

(Jag har kollat 4:an som är den reklamkanal jag har. Jag har aldrig sett reklamen och jag som till och med börjat kolla på tv för att få se den.)

/feg

• kungdenknege

Medlem
    4 november, 2002 vid 17:37

Har för mig att den gick på 5an

• feg

Medlem
    4 november, 2002 vid 17:49

Ok då kan jag sluta kolla tv.

• ove226

Medlem
    4 november, 2002 vid 17:54

den gick på 4:an förrut också men jag tror inte dom kör den längre!!!

• anders_hoffman

Medlem
    4 november, 2002 vid 17:59

Jo dom kör den fortfarande såg den senast igår, och det är samma som det har snackats om här på konfen förut. Förövrigt åller jag med om att däckias två reklamer är jävligt grymma!! laugh.gif

• mr-pink

Medlem
    4 november, 2002 vid 18:14

Visst, nice reklam men synd bara att dem inte fixade en lite sjysstare brutta bara tongue.gif Medelålders trebarnsmamma, jo jag tackar…

Men det är säkert väl genomtänkt för att ge en effektiv kampanj.

Ha det!

• tsss

Medlem
    4 november, 2002 vid 21:38

klaga inte – hellre en medelålders småbarnsmamma än ingen dam alls!! För det är ju så det brukar se ut på surfklubbar. Den typiske brädseglaren är ungkarl och jobbar i typisk killbransch som datorer. Herrmiddag med dans e väl inte så där jättekul. Fram för damer av alla sorter och gnäll inte för att du slipper se dom vanliga silikontuttarna.

• mr-pink

Medlem
    4 november, 2002 vid 22:22

nejdå.. klagar inte alls, bara svårt att låta bli att tänka på potentialen. Mitt misstag, sorry… crazy.gif

Men du har så rätt så, det finns alltför få tjejer/damer ute på vattnet. Undrar varför det är så egentligen? Tycker denna sport borde ju även tilltala det bättre könet. Man kan ju jämföra med skidor och snowboard, där är väl ändå en hyfsad fördelning?

Vet inte om det kan bero på nån ”nödvändig prylfixering” som ligger oss grabbar närmre? Säg det?

Frågorna är många, svaren få…

• anders_hoffman

Medlem
    27 mars, 2003 vid 13:58

Fler och fler företag har nu hakat på ws-trenden.. Man kan numera se i volvos reklam för sin V70, en kille som bär på ett antal boardbags och faktist en bräda löst… Så nog har dom insett charmen med den här sporten!!!

/Anders

• anonym-anvandare

Medlem
    27 mars, 2003 vid 18:52

Det är ju faktiskt Lars Gren D-390, som står på stranden som instuktör.
    Antagligen är det han som seglar med peruk, för det är ju hans utrustning.

• maca

Medlem
    28 mars, 2003 vid 07:30

Håller med föregående talare om att det är fler och fler företag som hänger på vindsurfing trenden. Själv arbetar jag för ett företag som profilerar sig som ett miljö engagereat energibolag. Vi satsar stort på miljömärkt energi såsom vind- och vattenkraft.

NM i vindsurfing på Haga Park blev således ett helt naturligt sponsringsalternativ. Kul att kunna gynna världens bästa sport och samtidigt exponera företaget.

Vart tror ni jag jobbar?

/André

• anders_hoffman

Medlem
    26 april, 2003 vid 09:45

/AndersFörst kom kellogs ut med sin reklam, sedan hakade volvo på… Och nu även saab, de har lyckats få en sjyst (väldigt kort) surfing och kitesekvens speglas i lacken på en av deras nya modeller…

Windsurfingen är på framfart i de svenska medierna! laugh.gif

• anders_hoffman

Medlem
    26 april, 2003 vid 09:47

Först kom kellogs med sin reklam, sedan hakade volvo på. OCh nu har äben saab fått upp ögonen för denna underbara sport. De har lyckats klämma in en kort kite-och ws-sekvens, som en spegling i lacken på en av deras nya modeller!!

Windsurfingen är på frammarsch i de svenska medierna!!! laugh.gif

/Anders

• jpeter

Medlem
    19 maj, 2003 vid 20:08

Na har även Piz buin hakat på ”reklamtrenden”.
    Såg nyss en vindsurfsnutt på femman.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Cornflakes reklam!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.