Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Corralejo (Fuerteventura) i Januari

• Corralejo (Fuerteventura) i Januari

Publicerad av fredrik-no1 på 14 december, 2005 vid 11:32

Av en slump ska jag till Corralejo i mitten av Januari. Hur är surfen där då? Ska dit med tjejen så jag funderar på att ta med 9 och 13 och om det inte blåser tillräckligt för det så skiter jag i att köra. Är det lönt eller ska jag bara lämna all utrustning hemma?

/Freddan

pjoter svarade 18 år, 10 månader sedan 14 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • biorno

Medlem
    14 december, 2005 vid 12:40

Kan nog blåsa om man har tur annars är det nog finfina vågsurf förhållanden.

• larssa

Medlem
    14 december, 2005 vid 14:50

Var där i februari för 3 år sen och då blåste det bra ca: 6-7 dagar på 2 veckor.

• melker

Medlem
    14 december, 2005 vid 15:37

Du kommer nog få en dag eller tre eller kanske fyra. det är ett rätt ok ställe.

• ollefax

Medlem
    14 december, 2005 vid 15:42

på gränsen till kallt i april…

• arnold

Medlem
    14 december, 2005 vid 16:07

Har varit där vid 2 olika tillfällen i februari och fick fin surf ca. 4 utav 7 dagar. Med 13 och 9 kommer du att klara dig finfin.

• svinet

Medlem
    14 december, 2005 vid 17:17

Fasen är det bara jag som tycker att det var kasst vid den tiden. Blåste inte över huvudtaget när jag var där under en vecka, men surfet var gött.

• denrica

Medlem
    15 december, 2005 vid 07:23

Rätt mycket lavastenar att skrapa benen på. Inget nybörjarställe tyckte jag. Men du kanske har kitat ett tag. En helt bränd ö. Men goa stränder. Det är lite si och så med vinden nu på vintern. Ska man vara säker på vind ska man åka maj-sep. Då blåser det konstant. Men jag tror du får några fina dagar ändå.
    Ha det så gött!

/DJ

• magnush

Medlem
    15 december, 2005 vid 08:42

Var där för en vecka sedan. Blåste inte en enda jävla dag på hela veckan. Veckan innan blåste det 4 dagar. Rätt oförutsägbart under vintern men kan vara bra.

/Magnus

• globalrider

Medlem
    15 december, 2005 vid 10:11

Svar till:

. Är det lönt eller ska jag bara lämna all utrustning hemma?

[/ QUOTE ]

kan blåsa eller inte… Ett alternativ som ingen nämnt är dock att du kan hyra vid flag beach kitesurfing center…

(kallt i april ?!? )

• biorno

Medlem
    15 december, 2005 vid 11:45

Nej, det var varmt i april, han Monkey apan vet inte vad han pratar om.

• ollefax

Medlem
    15 december, 2005 vid 13:16

monkey apan har ingen intern isolation

• walle

Medlem
    15 december, 2005 vid 18:30

det var jevligt hett där!

ännu hetare på “fort-knox” fett ställe på den där holmen grin.gif

• biorno

Medlem
    15 december, 2005 vid 18:46

Oroa dig inte för reven, man ska vara jävligt överriggade för att det ska vara farligt.

• fredrik-no1

Medlem
    16 december, 2005 vid 07:06

Tack för svaren. Tar antagligen med prylarna. Man skulle ju vara tvungen att dränka sig själv om man kom dit, det blåste och man inte hade sina älsklingar med sig.

• guran

Medlem
    16 december, 2005 vid 11:31

Svar till:

det var jevligt hett där!

ännu hetare på “fort-knox” fett ställe på den där holmen grin.gif

[/ QUOTE ]

the return of the “family guy” cool.gif

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Corralejo (Fuerteventura) i Januari

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.